Új kapcsolatokat, gyorsabb eljutást ígér a BKK a főváros IV. kerületében

BKK/iho   ·   2024.08.07. 15:00
bkk_296os_busz

Megváltozik a közösségi közlekedés Megyer és Káposztásmegyer térségében. Mutatjuk, hogy!

Új közvetlen kapcsolatok, egyszerűbb és gyorsabb eljutást nyújtó járatok, sűrűbb indulás – többek közt ezek a kulcspontjai annak a fejlesztési csomagnak, amit augusztus 10-étől, szombattól vezet be a BKK az észak-pesti térségben. A közlekedésszervező a társadalmi egyeztetésen beérkezett észrevételek alapján, valamint a IV. kerületi Önkormányzat véleményét is figyelembe véve módosítja egyes buszjáratok közlekedési rendjét Megyer és Káposztásmegyer térségében.

A IV. kerületi közösségi közlekedés fejlesztése révén az alábbi új, illetve javuló kapcsolatok valósulnak meg augusztus 10-től, szombattól:

  • a 196-os busz meghosszabbításának köszönhetően új közvetlen kapcsolat jön létre Megyer és Káposztásmegyer között;
  • a 121-es busz közvetlen vasúti kapcsolatot garantál Káposztásmegyer és a Sporttelep utca térségéből;
  • Békásmegyer, Káposztásmegyer, Rákospalota és Újpalota között egyszerűbb és öt perccel rövidebb lesz a 296-os járatok új útvonala, emellett bővebb üzemidőben közlekednek a buszok;
  • a 296A járat meghosszabbításának köszönhetően sűrűbb kapcsolat jön létre Káposztásmegyer, Mogyoródi-patak és Rákospalota, valamint Újpalota között.

196, 196A

A 196-os autóbusz meghosszabbított útvonalon egészen Káposztásmegyer, Szilas-patakig közlekedik a Váci út–Megyeri út–Óceán-árok utca útvonalon, megteremtve az eddig csak jelentősebb kerülővel elérhető Megyer és Káposztásmegyer közvetlen kapcsolatát. A járat útvonala is módosul a Tímár utca és a Megyeri út / Fóti út közötti szakaszon, mivel mindkét irányban a Megyeri úton közlekednek, nem érintik a Tungsram és az Újpest, Fóti út megállókat. Ezeket a megállókat a továbbiakban a 104-es, a 104A és a 204-es buszokkal és a Volánbusz járataival lehet elérni. Az autóbuszok a jövőben a Szusza Ferenc Stadion, Megyeri út / Fóti út, Megyeri temető, Megyer, Szondi utca, Szilaspatak sor, Óceánárok utca, Művelődési Központ, Hajló utca megállóhelyeket és Káposztásmegyer, Szilas-patak végállomást érintik mindkét irányban.

A 196-os busz útvonala (képek forrása: BKK)

A 196A járat hétköznap csúcsidőszakban sűrűbben indul annak érdekében, hogy a 196-ossal közös, nagyobb forgalmú Újpest és Újpalota közötti szakaszon a sűrű közös követés ne változzon. A 196A jelzésű busz útvonala, üzemideje nem módosul.

296, 296A, 121, 126, 126A

A 296-os autóbusz útvonala egyszerűbbé és gyorsabbá válik, a Pozsony utca és a Káposztásmegyer, Szilas-patak megállók között a jelenlegi Fóti út–Iglói utca–Sporttelep utca útvonal helyett a Külső Szilágyi út–Óceán-árok utca útvonalon, betérés nélkül érik el Káposztásmegyer, Szilas-patak térségét. útvonalmódosítás miatt a jövőben a Pajtás utca, Zombori utca, Iglói utca, Vadgesztenye utca, Erdősor út megállóhelyek helyett az Atlétikai stadion megállóhelyet érinti az autóbusz. A kimaradó szakaszon a meghosszabbított útvonalon közlekedő 121-es buszjárat vehető igénybe.

A 296-os busz útvonala

A 296A autóbusz útvonala is módosul a jövőben meghosszabbított útvonalon egészen Káposztásmegyer, Mogyoródi-patakig közlekedik: útvonala Újpalota felől a Pozsony utcáig változatlan marad, ezt követően a 296-os járattal megegyezően a Külső Szilágyi út–Óceán-árok utca útvonalon, majd a Farkaserdő utcán és a Homoktövis utcán keresztül éri el Káposztásmegyer, Mogyoródi-patak végállomást. A 296-os buszhoz hasonlóan nem érinti a Fóti úton, az Iglói utcában és a Sporttelep utcában található megállókat. A Mogyoródi-patak és a XV. kerület között így gyakrabban indulnak buszok, napközben és hétvégén hatvan helyett harminc percenként követik egymást. A kimaradó szakaszon a meghosszabbított útvonalon közlekedő 121-es buszjárat vehető igénybe. A járat üzemideje is bővül, a 96-os busz helyett hajnalban és késő este egészen 23 óráig közlekedik. A járat követési ideje nem változik.  

A 121-es autóbusz hosszabb útvonalon jár majd, a jövőben Káposztásmegyer, Szilas-patak végállomásig közlekedik, pótolva a 296-os és a 296A járatokat a Fóti úti szakaszon, ezzel is bővítve Rákospalota-Újpest vasútállomás elérését. Az autóbusz a jövőben Rákospalota-Újpest vasútállomás, Szilágyi utca (csak Káposztásmegyer felé), Pajtás utca, Zombori utca, Iglói utca, Vadgesztenye utca (csak Káposztásmegyer felé), Erdősor út, Művelődési Központ és Hajló utca megállóhelyeket kiszolgálva éri el Káposztásmegyer, Szilas-patak végállomást. Az autóbusz üzemideje hétköznapokon este, valamint hétvégén hajnalban és este bővül, követési ideje viszont nem módosul. A járatok a vasúthoz hangolt menetrend szerint közlekednek a jövőben, így Káposztásmegyer és az Izzó-lakótelep térsége felől is lehetőség nyílik az elővárosi vonatok igénybevételére.

A 126-os busz az Auchan áruház kérése alapján szűkebb üzemidőben, az áruház nyitva tartásához igazodva, körülbelül 7 és 21 óra között közlekedik. A módosításnak köszönhetően a buszok nem terhelik feleslegesen a környezetet. A járat útvonala nem módosul, így reggel, délután csúcsidőben, napközben és este is változatlan a lakótelepek belső kapcsolatát ellátó járat.

Az Auchan áruház zárva tartása esetén, a vasárnap hajnalban, késő este és ünnepnapokon közlekedő 126A járat a továbbiakban nem közlekedik. A 126-os busz hajnali és késő esti, valamint a 126A busz szerepét a meghosszabbított útvonalú 296A és a bővített üzemidővel közlekedő 296-os járatok veszik át.

A járatok menetrendje a BKK oldalán, illetve a BudapestGO alkalmazásban érhető el.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.