Fővárosi Kormányhivatal: veszélyes a budapesti autóbuszok egy része
A múlt hét busztüzei után elrendelt kormányhivatali ellenőrzés aggasztó és veszélyes hiányosságokat tárt fel a BKV autóbuszainál.
A múlt hét busztüzei után elrendelt kormányhivatali ellenőrzés aggasztó és veszélyes hiányosságokat tárt fel a BKV autóbuszainál.
A nemzeti ünnepen várhatóan sokkal többen utaznak közösségi közlekedéssel a különböző rendezvényekre, ezért az előzetes jegyértékesítéseket figyelve nagyobb kapacitással indulnak az intercity- és az esti elővárosi vonatok, valamint a HÉV-ek.
Az összehangolt haváriaintézkedések azonban ellensúlyozni tudták a negatív hatások egy részét. A MÁV-csoport júliusi havi jelentését szemlézzük.
Szerdán és csütörtökön néhány órán belül két autóbusz is kigyulladt, egynek pedig füstölt a motortere, ezért a rendszeres ellenőrzéseken kívüli, azonnali tűzbiztonsági vizsgálatot rendelt el valamennyi autóbuszán a társaság. Egyik esetnél sem sérült meg senki.
A BKK 274-es jelzéssel új, igényvezérelt buszjáratot indít augusztus 26-ától Cinkota HÉV-állomás és a közösségi közlekedéssel eddig csak nehezen elérhető Csobaj-bánya kertvárosi terület között.
Eredményesen zárult a közbeszerzési eljárás: a nyáron forgalomba állított 131 új kocsi után további 869 járművel gyarapodik az állomány. Ennek köszönhetően 2027-ben már kizárólag légkondicionált autóbuszok fognak közlekedni hazánkban.
A Szarvas csárda téren folytatódott a fővárosi csomópontok utastájékoztatásának megújítása.
Tavaly júniushoz viszonyítva négy százalékkal, 2023 júniusához képest pedig egy százalékkal közlekedtek pontosabban a vonatok. Több jelentős haváriahelyzet azonban végül az egész hónap menetrendszerűségére negatív hatással bírt.
A régió nyári utazási szezonjára időzített indulással a Flix már az ötödik kontinensen folytatja hosszú távú, nyereséges globális növekedési stratégiáját, és a piac lehetőségeibe vetett erős bizalommal terjeszkedik tovább az ázsiai-csendes-óceáni térségben.
A fővárosba érkező 142 modern, dízel Mercedes-autóbusz első példányaival július 31-étől lehet utazni a belvárost Újpalotával és a budai városrészekkel, például Budafokkal, Nagytéténnyel vagy Gazdagréttel összekötő 8E és 133E vonalakon.
A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.
Az első kocsik a Balaton környékén álltak forgalomba, a nyár közepére pedig várhatóan már mind a 131 busz közlekedni fog.
Június 21-étől hosszabb útvonalon közlekedik a 81-es troli, ezzel párhuzamosan a 74A vonal június 20-án üzemel utoljára, ekkor nosztalgiajáratként egy régi ZiU-9B troli is forgalomba áll.
Az előző hónaphoz képest csupán kisebb, a múlt év azonos időszakához képest azonban már jelentősebb mértékben, négy százalékkal nőtt a hazai vonatok pontossága.
Június elsejével lépett életbe a késésbiztosítási rendszer, az első három nap alatt 9600 esetben térítették vissza a jegyár felét.