Új megállót hoz a menetrendváltás a 80a-n: jegyezzük meg Akadémiaújtelep nevét!
December 12-étől az ottlakók, az üzletek vásárlói és az átszállók is használhatják Kelet-Pest új megállóját. Félóránként indulnak innen vonatok a Keleti pályaudvar, illetve Gödöllő felé.
Akadémiaújtelep néven új vasúti megálló lép üzembe az éves menetrendváltáskor a 80a vasútvonalon, a X. és XVII. kerület határához közel. Egyelőre a harmincpercenként Gödöllő és a Keleti pályaudvar között járó S80-asok fognak megállni itt. A megálló a Rákos és Hatvan közötti szakasznak a NIF Zrt. beruházásában az elmúlt években zajló rekonstrukciója keretében készült el.
Akadémiaújtelep vegyes funkciójú megálló lesz, bizonyára ugyanúgy használni fogják a névadó kertvárosi negyed lakói, mint a mellette sorakozó kereskedelmi egységek vevői, de be fog telni a kisebb, csak a környékbelieknek készült huszonegy férőhelyes P+R parkoló is, és lesznek, akik kerékpárról vagy buszról szállnak majd át; a mozgásukban korlátozottaknak két parkolót tartanak fenn.
A menetrend szerint a vonat egy perccel hamarabb van a Keletiben, mint az oda tartó expresszbuszok csak az Örs vezér terén. A vasúti megálló mellé áthelyezett BKK-megállót az alapjáratok és a 202E fogják kiszolgálni. Akik a 4-es metrót, a Keletitől induló villamost, trolikat, buszokat keresik, egyértelműen jó megoldáshoz jutnak az itteni átszállással a vonatra, és az agglomerációból Kőbánya-Kispestre igyekvőknek is érdemes lesz itt vonatról a 202E-re váltani. A jövőben innen a Déli Körvasút felé is indulnak majd vonatok, új kapcsolatokat nyitva Rákosmentéről Ferencváros és Újbuda, Kelenföld és a dél-budai agglomeráció felé.
A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia keretében meghatározott fejlesztések közül
- némelyik már elkészült az utóbbi években (esztergomi, székesfehérvári vonal),
- máshol most zárul a kivitelezés (ezen a szakaszon vagy a pusztaszabolcsi vonalon),
- több helyszínen (a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső között, az Összekötő vasúti hídon) javában dolgoznak a munkagépek,
számos projekt esetében pedig a tervezési, előkészítési szakaszban vagyunk.
Egy nagy vasúti beruházás átfutási ideje hét-nyolc év, ha az elővárosi vasúthálózat fejlesztését gyorsítani akarjuk, akkor nagy számban kell a beruházásokat előkészíteni Budapesten és térségében.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!