Új struktúra a BKV finanszírozásában

iho/közút   ·   2012.06.07. 12:27

A Nemzetgazdasági Minisztérium szerdai közleménye szerint a kormány betartja a fővárossal április 27-én kötött, a budapesti helyi közösségi közlekedés hosszú távon fenntartható biztosításáról szóló megállapodást. „A Széll Kálmán Terv 2.0-ban foglaltakkal összhangban a fővárosi helyi közösségi közlekedés központi működési támogatása a 2013. évben – a 2012. évhez képest – 10 milliárd forinttal csökkenhet”, 32 milliárdról 22 milliárd forintra.

A minisztérium közleménye a Napi Gazdaság szerdai cikkére reagál. A napilap azt állította, hogy a készülő 2013-as költségvetés tervezete szerint a BKV közvetlen állami finanszírozása nulla forintra csökkenne. Ugyanakkor nettó értelemben a főváros jól is járhat, hiszen nála maradhat az szja-bevételek helyben maradó részéből eddig más települések számára átcsoportosított 23 milliárd forint.

Jövőre a helyi önkormányzatok feladatellátási és finanszírozási struktúrája is megújul. Ennek keretében a fővárosi önkormányzat rendelkezésére álló forrásrendszer várhatóan úgy módosul, hogy az fedezetet teremtsen a BKV Zrt. finanszírozására. A Nemzetgazdasági Minisztérium így olyan 2013. évi költségvetési törvényjavaslatot készít, mely megfelel a Kormány és a Főváros között kötött megállapodásnak” – olvasható a minisztérium közleményében.

Ezzel a minisztérium Tévesek a BKV-val kapcsolatos sajtóhírek című közleménye éppen alátámasztja, hogy a Napi Gazdaság értesülései mégis helytállóak lehetnek.

Kapcsolódó hírek

Közút Autóbuszközlekedés

Ez a balkanyar most más volt, ünnepibb: újra lehetett fotózni egy negyvenöt évvel ezelőtt készült fotót Szegeden

iho/közút   ·   2024.04.29. 12:10

Az 5-ös vonalon a Bartók tér és Újszeged, Gyermekkórház között négy és fél évtizede indult el a trolibusz-közlekedés, elsőként a vidéki nagyvárosok között. Emlékjeggyel, emlékmatricával és egy emlékezetes szalagátvágós balkanyarral ünnepelte az évfordulót a Szegedi Közlekedési Társaság.