Új taxisvilág Ferihegyen?

iho   ·   2013.12.09. 19:00
cim

A Budapest Airport és a Budapesti Közlekedési Központ vezetői történelmi együttműködési megállapodást írtak alá, amelynek célja a repülőtéri földi személyszállítási szolgáltatások színvonalának emelése minden lehetséges területen, hangzik a reptérkezelő közleménye. A dokumentum a személyszállítási szolgáltatásokat hozza összhangba az elmúlt hónapokban a fővárosban bevezetett változtatásokkal.

Az együttműködési megállapodást a mai napon Jost Lammers, a Budapest Airport Zrt. és Vitézy Dávid, a BKK Zrt. vezérigazgatója látta el kézjegyével a Liszt Ferenc Repülőtéren. A két társaság közötti stratégiai együttműködés bővítésének célja, hogy a Budapestre érkező, illetve onnan induló légi utasok számára jobb minőségű földi személyszállítási szolgáltatások nyújtsanak.

A megállapodás jogi keretet biztosít a két vállalat által indított közös fejlesztési kezdeményezéseknek, ennek eredményeként a 2B terminálon már működő BKK ügyfélszolgálati ponton felül további, jegyeket és bérleteket értékesítő és az utasok tájékoztatását szolgáló ügyfélpontot alakítanak ki a felek a 2A terminál érkezési szintjén is. A BKK termékeit értékesítő bérlet- és jegykiadó automatákat helyeznek ki a reptéri buszmegállókban is. A Budapest Airport többnyire az üzemeltetési és fenntartási költségek átvállalásában veszi ki részét, de vállalja az új jegyautomaták telepítési költségeit is.

A két cég több, a repülőtéri busz- és taxi szolgáltatások szabályozását célzó intézkedésről is megállapodott a 2013 szeptemberében a Fővárosi Önkormányzat által bevezetett változtatásokkal összhangban. Ennek megfelelően 2013. december 10-től a Budapest Airport biztosítani fogja, hogy kizárólag a BKK-nál regisztrált, jogszerűen üzemelő budapesti taxik élvezhetik a 2. Terminál közúti előterén érvényes díjmentes türelmi időszakot korlátlan számban.

A BKK vállalta, hogy szigorúbb ellenőrzést gyakorol a repülőtéri taxisok működése felett: legalább hetente három alkalommal ellenőrzi a repülőtér területén a taxi szolgáltató vállalkozókat, hogy azok a taxirendeletben foglaltaknak megfelelnek-e. A repülőtéri taxiállomás helye a jelenlegivel megegyező marad, jogszabálynak megfelelő használatát a Budapest Airport és a BKK is hivatott ellenőrizni.

Ezen felül a Budapest Airport Zrt. jogosult a Taxiállomás használatára az általa megállapított feltételek alapján pályázatot kiírni és azt a saját feltételei alapján, saját hatáskörben, önállóan értékelni, amelyet előzetesen egyeztet a BKK-val és Budapest Főváros Önkormányzata Főpolgármesteri Hivatalával. A közös erőfeszítések célja a budapesti repülőteret használó üzleti és szabadidős utazók részére minőségi, megbízható és biztonságos földi személyszállítási szolgáltatások nyújtása.

„Az elmúlt években a BKK-val közösen sokat tettünk annak érdekében, hogy javítsuk az utazási élményt a repülőteret használó magyar és külföldi utasok számára” – mondta az együttműködési megállapodás aláírása alkalmával Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. „Fontosnak tartjuk, hogy az iparág legnagyobb szereplői között szoros legyen az együttműködés, hiszen céljaink, érdekeink közösek. Repülőtér-üzemeltetőként a jövőben, a fővárossal együttműködésben még többet tehetünk annak érdekében, hogy tovább fejlesszük a szolgáltatások színvonalát, ahogyan azt egy európai főváros repülőterén az utasok elvárják. Biztos vagyok benne, hogy ennek révén több elégedett üzleti utazó és turista látogat majd el ebbe a gyönyörű városba” – tette hozzá Jost Lammers.

Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója az aláírást követően elmondta, hogy „a Fővárosi Önkormányzat és BKK számára kiemelt fontosságú, hogy a reptérre érkező és a reptérre tartó utasok a felszíni közösségi közlekedés és a taxiközlekedés igénybe vétele esetén is színvonalas szolgáltatásokkal találkozzanak. Míg korábban egy Budapestre érkező turistának nem lehetett a budapesti közlekedésről információt szerezni vagy bankkártyával jegyet venni a reptéren, addig mára a hazánkba érkező külföldiek teljeskörű és átfogó tájékoztatása, a bérlet- és jegyvásárlás lehetőségének biztosítása a cél. Ez az ország és a főváros kedvező megítéléséhez is hozzájárul, éppen ezért a Főváros és a BKK a Budapest Airporttal együttműködve mindent megtesz a szolgáltatások fejlesztése érdekében”.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

BUD: megkezdődött a hármas terminál építésének előkészítése

iho/repülés   ·   2024.12.23. 08:30

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a vállalat vezetősége megkezdte a harmadik terminál építésének előkészítését.