Újabb Velarókat vesznek a törökök
A háromszáznegyvenmillió euró (106,2 milliárd forint) értékű üzlet a villamos szerelvények hároméves gyári karbantartását is magában foglalja. A beszerzés által a vasúttársaság Velaro-flottája tizenhét vonatra nő.
A Global Rail News arról ír, hogy a TCDD még 2013 májusában rendelt egy nagysebességű vonatot a Siemenstől, tesztelés céljából: a német gyártó egy eredetileg a Deutsche Bahnnak (DB) épített, de a törökországi használathoz átalakított Velaro-D szerelvényt küldött ki. A jármű annyira megfelelt a törökök igényeinek, hogy a Siemens meg is nyerte vele a TCDD hat nagysebességű motorvonatra kiírt tenderét. A felek a vonatok hét évre szóló karbantartását, alkatrészellátási megállapodást, valamint a vonatszemélyzet szimulátoros képzését is magába foglaló szerződést is kötöttek.
A háromszáz kilométer per órás legnagyobb üzemi sebességű szerelvények 2015 májusa óta közlekednek az ország első két nagysebességű vasútvonalán: Ankara és Konya, valamint a főváros és Eskişehir között. A járművek eddig összesen már több mint ötmillió kilométert futottak. A törökök nagysebességű hálózat azonban nem áll meg ennyinél: jelenleg további két nagysebességű pálya létrehozásán dolgoznak. Az egyik a fővárostól kelet felé, Sivasig épül ki, a másik pedig délnyugati irányban, Izmirig fog vezetni – számol be az International Railway Journal.
A TCDD zászlóshajóit Magyarországon is „kispottolhatják” a szemfülesek: a vonatokat németországi gyártási helyükről hazánkon keresztül, a Hegyeshalom–Budapest–Lőkösháza útvonalat használva szokták Törökországba szállítani.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!