Újraindul a 29-esen a vonatközlekedés, még dízelvontatással

iho/vasút   ·   2021.05.29. 09:00
02_29-es_ujraindul

A tavaly őszi leállást követően idén május 31-én üzemkezdettől teljesen megszűnik a vágányzár a Szabadbattyán–Balatonfüred vasúti vonalszakaszon, ismételten megindul a vasúti forgalom – egyelőre a megszokott, dízeles vontatással. A szakaszon ütemtervnek megfelelően elkészült a munkálatok legnagyobb része, így az utazóközönség már használatba veheti az átépített vasútállomásokat Polgárdiban, Balatonkenesén, Balatonfűzfőn és Alsóörsön. A fejlesztés eredményeképpen a keleti medence állomásai és megállóhelyei gyorsabban lesznek elérhetőek a nyári menetrend kezdetétől.

Teljes körűen elkészült a felsővezeték-hálózat és a villamos betápláláshoz szükséges infrastruktúra, befejeződtek a vasúti pálya- és állomásátépítési munkálatok, valamint megtörtént a biztosítóberendezés üzembe helyezése és a felsővezeték feszültség alá helyezése is. A sikeres üzemi próbák lezajlottak, 2021. május 25-e óta villamos vontatású próbamenetek közlekednek Szabadbattyán és Balatonfüred között. Az idei nyári menetrend ennek megfelelően már villamos üzemmel fog elindulni – várhatóan 2021. június 19-én. A mozdonycsere új helyszínen, a korábbi székesfehérvári állomás helyett Balatonfüreden történik majd meg.

Kattintson képeinkre, nézze meg Vörös Attila galériáját!

A 2020. év végén elkészült alsóörsi állomáson létesített új felsővezetéki járműtároló épülete elkészült. Ebben az épületben fog állomásozni a vasútvonal karbantartási munkáihoz használatos felsővezeték szerelő-karbantartó jármű. Az épület vágánykapcsolata az állomási vágányok kiépítésével együtt valósult meg.

A vasúti munkák mellett a szabadbattyáni vontatási transzformátor alállomás fejlesztési munkálatai is befejeződtek. A projekt részeként Szabadbattyán meglévő 120/25 kilovoltos villamos vontatási alállomásának bővítése megtörtént egy 132/2×27,5 kilovoltos, 16 MVA-es transzformátorral, külön Balatonfüred irányú kitápláló mező létesítésével. A vontatási energia ellátása érdekében új tápvezeték épült ki a betápláló fázishatárig, ezzel a vasútvonal 2×25 kilovoltos táplálási rendszere egészen Balatonfüredig nyúlik.

A kivitelezési projekt mellett a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megkezdte a fejlesztés második ütemének (Balatonfüred–Tapolca–Keszthely és Tapolca–Ukk) előkészítését is. A fejlesztési program a Balaton északi partján fekvő, 29-es és 26-os számú vasútvonalszakaszok villamosításával a közösségi közlekedés színvonalának javítását, az igényeknek megfelelő, megbízható, környezetbarát szolgáltatást hivatott szolgálni.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek