Uniós forrásból megújult a MÁV és a GYSEV vasúti adatszolgáltatási rendszere
Mintegy kilencmilliárd forint vissza nem térítendő uniós támogatásból megújult a hazai vasúti törzshálózati folyosók és nyilvántartások kezelése és egységesítése, ami támogatja a vasúti hatóságok munkáját, valamint megfelel az uniós adatszolgáltatási követelményeknek.
Az EU Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében meghirdetett pályázaton a négy tagú konzorcium további tagjai az Építési és Közlekedési Minisztérium, a MÁV Zrt., valamint a GYSEV Zrt. voltak.
A projekt keretében lezárult a transzeurópai közlekedési hálózatba tartozó (TEN-T) hazai vasúti infrastruktúra felmérése és bővítették a vasúti igazgatási központi informatikai rendszert. Az egyik kiemelt cél a vasúti nyilvántartások európai uniós elvárásoknak megfelelő szintre fejlesztése, és a felügyeleti szerepkör gyakorlásával az új, piaci viszonyok közötti szabályszerű működése.
- A MÁV Zrt. mesterséges intelligencia alapú térinformatikai fejlesztéseket hajtott végre, valamint a pályahálózat felméréseket új alapokra helyező technológiákat – lézerszkenner, drón, deltainspeckiós rendszer – szereztek be. Ezekkel megvalósul a folyamatos, éles RINF adatszolgáltatás a már meglévő és új adatbázisok alapján. Az állami vasúttársaság mintegy 2000 kilométer hosszú vasúti vonalát és 2949 kilométer hosszúságú vágányhosszát mérték fel.
- A GYSEV Zrt. a több mint 600 kilométeres vágányhálózatának felméréséhez szükséges teljesítményű lézerszkenner és adatfelhő elemzésére alkalmas szoftvereket szerzett be. A felmérések során 360 fokos 3D felvételek, gömbpanorámaképek is készültek, amik segítségével az állomási vágányok és nyíltvonalak nagy része bejárható virtuálisan is.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!