Vádat emeltek az „elszabadult” szegedi villamos ügyében

MTI/iho   ·   2015.03.16. 09:45

A vádirat szerint a vádlott 2014. augusztus 26-án reggel hajtott ki a Pulcz utcai kocsiszínből egy Tátra típusú villamossal. A remízből kiállva a vezető a villamos menetkapcsolóját nullás állásba helyezte, az irányváltó kapcsolót azonban – az előírások ellenére – nem állította át, és az áramkört megszakító kulcsot sem vette magához. Leszállt, hogy a váltót kézzel átállítsa, közben azonban véletlenül egyes fokozatba tette a menetkapcsolót, így a villamos elindult. A vezető a jármű mellett futva próbálta kinyitni az időközben bezáródó ajtót, de nem járt sikerrel, így a villamos kihajtott az utcára, ahol a nagy sebesség miatt letört az áramszedője. A jármű egy forgalmas csomóponton áthaladva mintegy 700 métert tett meg, amíg a Kossuth Lajos sugárúton egy peron mellett megállt.

Az ügyészség álláspontja szerint a vezető azzal, hogy nem állította nullás fokozatba az irányváltó kapcsolót és a szerelvény elhagyásakor a reteszkulcsot nem vette magához, megszegte a vasúti közlekedéssel kapcsolatos szabályokat, ezzel közvetlenül veszélyeztette a szabályszerűen közlekedő gépkocsivezetők, kerékpárosok életét, testi épségét.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az Erdélybe induló Történelmi Székely Gyors zarándokvonatra és az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Török villamosok álltak forgalomba a szerb fővárosban

iho.hu   ·   2025.08.03. 09:00

Leszállította a Bozankaya az első három, a belgrádi városvezetéssel aláírt, 25 járműre szóló szerződés keretében gyártott villamost. A kerék futófelületétől a külső- és belső ajtónyitó gombokon át a szedő széncsúszkájáig mindhárom száz százalékig török gyártmány.