Vádat emeltek az „elszabadult” szegedi villamos ügyében
A vádirat szerint a vádlott 2014. augusztus 26-án reggel hajtott ki a Pulcz utcai kocsiszínből egy Tátra típusú villamossal. A remízből kiállva a vezető a villamos menetkapcsolóját nullás állásba helyezte, az irányváltó kapcsolót azonban – az előírások ellenére – nem állította át, és az áramkört megszakító kulcsot sem vette magához. Leszállt, hogy a váltót kézzel átállítsa, közben azonban véletlenül egyes fokozatba tette a menetkapcsolót, így a villamos elindult. A vezető a jármű mellett futva próbálta kinyitni az időközben bezáródó ajtót, de nem járt sikerrel, így a villamos kihajtott az utcára, ahol a nagy sebesség miatt letört az áramszedője. A jármű egy forgalmas csomóponton áthaladva mintegy 700 métert tett meg, amíg a Kossuth Lajos sugárúton egy peron mellett megállt.
Az ügyészség álláspontja szerint a vezető azzal, hogy nem állította nullás fokozatba az irányváltó kapcsolót és a szerelvény elhagyásakor a reteszkulcsot nem vette magához, megszegte a vasúti közlekedéssel kapcsolatos szabályokat, ezzel közvetlenül veszélyeztette a szabályszerűen közlekedő gépkocsivezetők, kerékpárosok életét, testi épségét.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az Erdélybe induló Történelmi Székely Gyors zarándokvonatra és az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!