Van ötven hely az Alstomnál Mátranovákon: bővül a forgóvázkeretgyár

iho/vasút   ·   2022.01.28. 18:00
00_asltom_bovul

Világszerte 7500 új munkatársat keres, Magyarországon is létszámbővítést tervez az Alstom.

Az Alstom idén jelentős létszámbővítést tervez a növekvő piaci igények kielégítésére, Magyarországon, a mátranováki üzem bővítéséhez és fejlesztéséhez ötven munkatársat vesz fel. A 77,8 milliárd euró értékű megrendelésállományú cégcsoport 2022-ben világszerte 7500 szakember felvételét tervezi. Az új álláshelyekre mintegy 6000 mérnök és menedzser jelentkezését várják, főként Európában és az ázsiai–csendes-óceáni térségben. Az 1500 új szakmunkás és technikus számára pedig változatos munkakörökben, elsősorban Európában, Észak-Amerikában és Latin-Amerikában kínálnak komoly karrierépítési lehetőséget. Az Alstom a világ több mint hetven országában várja a jelentkezőket.

– Célunk az, hogy a jövőben fejlesszük és bővítsük mátranováki gyárunk kapacitásait, ennek érdekében jelenleg vizsgáljuk a következő három évre vonatkozó beruházási tervünket, ami jelentős növekedési terveket tartalmaz mind a volumen, mind a tevékenységi körben. Jelenleg ezeket elemezzük, azonban már most is ötven szakembert keresünk. A célok eléréséhez kulcsfontosságú lesz a szoros együttműködés a hazai oktatási intézményekkel, valamint az, hogy hozzáférést biztosítunk partnereinknek az Alstom globális innovációs és K+F hálózatához. Éppen ezért kezdtük el együttműködésünket a Miskolci Egyetemmel és helyi képzési központokkal – mondta el a vállalatcsoport magyarországi terveiről Balázs Gáspár, az Alstom Transport Hungary Zrt. új magyarországi vezérigazgatója.

A forgóvázkeret a vasúti kocsik egyik legfontosabb eleme: erre szerelik fel a tengelyeket, rugókat és fékeket, ezért a minősége meghatározó a vasúti biztonság szempontjából. Az Alstom mátranováki üzemében gyártott egységeket jelenleg Németországba és Franciaországba exportálják. Az Alstom itthon a BKV beszállítójaként is ismert: a budapesti metróflotta ötven százalékát a vállalatcsoport által gyártott Metropolis metrószerelvények teszik ki. Az Alstom szállította a budapesti 4-es Kelet-Közép-Európa első teljesen automatizált metróvonalának vezető nélküli járműveit is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek