Veteránjármű-bemutató és családi nap
Vörösvári út–Óbudai temető A főváros első 2,7 kilométer hosszú trolivonalát az óbudai villamos meghosszabbítása helyett építették ki a Vörösvári úttól az óbudai temetőig – 1933. december 16-án adták át. A vonalat 1944. szeptember 21-én szüntették meg, miután Budapest ostromában a felsővezetékek és a vezetéktartó oszlopok nagy része megsemmisült, a nagy anyaghiány miatt pedig a helyreállítás nem jöhetett szóba. |
A csaknem hatvan éves első Ikarus troli, az első prototípus IK260T, egy AMG pótkocsi, valamint egy ZIU-9-es és egy ZIU-5-ös troli február 12-én éjjel érkezik a Közlekedési Múzeum elé, ahol február 16-áig tekintheti meg a veterán járműveket a közönség. A budapesti troli közlekedés nyolcvan évét bemutató, tavaly decemberben nyílt kiállítás zárásaként nemcsak a régi buszokkal lehet újra találkozni: a gyerekeknek játékos programmal is készülnek a szervezők, valamint egy konferenciát is rendeznek a hazai trolibusz közlekedés múltja, jelene és jövője témában.
A tárlaton a látogatók nemcsak a budapesti, de a nemzetközi trolibuszos közlekedés történetét is megismerhetik.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!