Vezető nélkül 1500 kilométeren

iho/vasút   ·   2012.02.20. 17:00
rail1cim

Két év múlva vezető nélkül járnak a vonatok az ausztráliai Pilbara bányavidéken – jelentette be a Rio Tinto bányavállalat. A cég 518 millió ausztrál dollárt fordít a programra, amelynek kísérletei már 2008-ban megkezdődtek, de a gazdasági visszaesés miatt félbeszakadtak.

(fotók: Rio Tinto)

A vasércbányák általános felújításának keretében a vasúthálózat modernizálása a cég szerint rendkívül komoly megtakarítást hozhat az 1500 kilométeres vonalrendszeren, amelyen 41 szerelvény fut 148 mozdonnyal és 9400 vasércet szállító vagonnal. A megtakarítás lényege, hogy szükségtelenné válnak a megállások a személyzetcsere miatt, ez nemcsak üzemanyagfogyasztásban jelent csökkenést, hanem kevesebb lesz a vonatok széndioxid-kibocsátása is.

A Rio Tinto igazgatója, Sam Walsh szerint a cég a bányaművelés teljes vertikumában automatizál, beleértve vezetők nélküli teherautók alkalmazását is. Ezt nem egyszerűen a hatékonyság igénye diktálja, hanem az is, hogy a cégnek nincs elég szakképzett munkaereje. A feleslegessé váló vasutasok átképzésére és másképp történő foglalkoztatására pedig már megindultak a programok – mondja az igazgató.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Életbe lépett az idei vasúti menetrend első komolyabb módosítása

MÁV/iho   ·   2025.05.14. 12:00

Május közepétől pénteken és vasárnap új expresszvonatok járnak a főváros és Pécs, Nyíregyháza/Záhony, továbbá Kazincbarcika között. Románia schengeni övezethez történt csatlakozásának köszönhetően a nemzetközi vonatok tartózkodási ideje lecsökken a nyírábrányi és a kötegyáni határállomásokon, Nagyszalonta pedig már napi hét vonatpárral is elérhető.