Visszakapta régi külsőjét a tokiói főpályaudvar

iho/vasút   ·   2012.10.09. 10:07

A japán főváros egyik leghíresebb épületének számító, Kingo Tatsuno által tervezett monumentális állomás 1914-ben készült el. Kibírta a leginkább a kantō-i térséget sújtó 1923-as nagy földrengést, azonban a II. világháború során, az 1945-ös bombázások alatt súlyos károkat szenvedett: az állomás belső részében tűz pusztított és a tető is beomlott. Ezt követően az épület szerkezetét acél és beton felhasználásával erősítették meg, a két végén található kupolákat pedig ferde tetőkre cserélték le.

A marunouchi üzleti negyeddel szemközti 335 méter hosszú gótikus állomásépület felújítása magában foglalta a két kupola visszahelyezését, egy harmadik szint és egy új, áruházakból álló szárny megépítését, valamint két új alagsori parkoló-terület kialakítását. Az újjáépítéshez négyszázezernél is több téglát használtak fel; az építés utolsó szakaszát azonban jócskán késleltette, hogy a 2011. márciusi óriási földrengés következtében csak igen nehezen lehetett téglához jutni. Több mint tízezer, fenyőfából készült cölöpöt is kicseréltek, amelyeket az alapzat földrengés elleni védelméhez használnak fel.

A külsőleg eredeti stílusban felújított épületben az eddigi jegypénztárakon felül egy újat is létrehoztak, 150 szobásra bővítették ki a szállodát, valamint új üzleteket, éttermeket, egy turisztikai információs központot, valamint egy állomási galériát is kialakítottak. Az utasok ingyenes wifi-szolgáltatást is igénybe vehetnek. Egy új, megemelt sétány köti majd össze az állomást a JR East két felhőkarcolójával, melyek a vágányok két oldalán találhatók.

Az épületet minden nap napnyugtától este 9-ig LED-technológiával világítják ki, mely a téglafalakon finom ragyogást kelt. A JR East elnöke, Tetsuro Tomita elmondta, az állomás Japán egy nagymértékben céltudatos időszakában jött létre, és reményeik szerint kiemeli majd a JR East és egész Japán szellemiségét.

Az ismét korabeli külsőjében tündöklő, grandiózus állomáson nagyjából 380 ezer utas fordul meg naponta, mivel a tokiói főpályaudvart a tokaidoi és tohokui sinkanzenek, valamint egyéb elővárosi vonalak is használják – írja a Railway Gazette.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.