Viszik a használt BKV-s Ikarusokat, mint a cukrot

Ács Attila   ·   2021.09.21. 18:00
00_bkv_ikarus_licit

Volt, akinek több mint három millió forintot is megért egy leselejtezett, harmincéves példány.

A BKV a hazai közlekedési cégek közül talán a legkomolyabb értékmentő tevékenységet végzi; jelenleg körülbelül 15–20 nosztalgia (jellegű) Ikarus van a flottájukban, de mivel nem tudnak és nem is akarnak minden buszt megőrizni, ezért rendszeresen felkínálják megvételre a forgalomból aktuálisan kivont járműveket. Az eladást jellemzően árverés előzi meg, aminek a szabálya közismert: azé lesz a kiszemelt busz, aki a legtöbbet adja érte. Az akció sikeresnek mondható, hiszen nemcsak színesfémkereskedők és MÉH-telepek licitálnak, hanem olyan cégek vagy magánszemélyek is, akik egészben szeretnék megőrizni a járműveket.

Információink szerint csak az Ikarus 200-as szériájából több mint ötven került eddig a gyűjtőkhöz, ennyi busszal már egy kisebb garázst is meg lehetne tölteni. Ezek nagyja természetesen Budapesten és környékén marad, de több busz költözött vidékre, sőt, külföldre is:

is van már BKV-busz. Az érdeklődés érthető: az Ikarus 200-asok száma mára drasztikusan lecsökkent, egy-két éven belül várhatóan teljesen kikopnak a hazai menetrend szerinti forgalomból, így aki ilyet szeretne magának, annak nem maradt sok ideje gondolkodni.

A BPO-332 új tulaja viszont valószínűleg nagyon elszánt volt, és nem sokat gondolkodott azon, hogy kell-e neki ez a gép, hiszen nem volt rest 3,1 millió forintot adni érte; viszonyításképpen, a hasonló buszok manapság ennek a negyedéért-ötödéért mennek el. A rendszám egyébként egy 1990-es gyártású Voith váltós Ikarus 260.46-ost takar, a BKV honlapja szerint „üzemképtelen, hiányos” állapotban, március végén volt utoljára forgalomban. Népszerű kocsinak tűnik, hiszen 154 ajánlat érkezett a megvételére...

A BKV amúgy nemcsak komplett járműveket, hanem gyakorlatilag mindenféle tömegközlekedéssel kapcsolatos relikviát meghirdet időnként; elnézve az eredményhirdetést volt, aki egy klasszikus piros jegykezelő megért 20 ezret, másnak egy vészjelző felirat közel kétezret, de akadt olyan is, aki szintén közel 20 ezret fizetett egy villamosszékért (pardon, Ganz ICS vezetőülésért).

Nyitóképünket Garamvölgyi Gergő fényképezte.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Blog Kocsiállás

Ikarusszal a világ körül

Berkecz Dávid   ·   2021.10.23. 09:00

Több mint 68 ezer kilométer, húsz hónap, négy kontinens és mindez egy Ikarus autóbusszal: harminc évvel ezelőtt ezen a napon, 1991. október 23-án indult útnak a Globex DX expedíció.