Vossloh-mozdonyokat vesz a BASF

iho   ·   2014.01.07. 07:45
400px_vossloh_g6

A BASF még 2011 decemberében rendelt összesen huszonkét dízel-villamos mozdonyt a Vosslohtól. A negyvenmillió euró értékű szerződés magában foglalja a járművek karbantartását és alkatrészellátását, valamint ezek optimalizálását is.

A Railway Gazette arról számol be, hogy a ludwigshafeni központú cég a napokban vette át a megrendelés első adagját hat G6-os tolatómozdony formájában. A Vossloh a háromtengelyes G6-osokból tizenhatot, a négytengelyes DE 12-esekből négyet, a szintén négytengelyes DE 18-asokból pedig kettőt szállít a nemzetközileg jól ismert vállalatnak.

A Vossloh-mozdonyok első kontingensét néhány napja vette át a BASF<br>(forrás: Railway Gazette)

A háromtengelyes Vossloh-tolatók 10,5 méter hosszúak. Dízelerőforrásuk a legerősebb a jelenlegi háromtengelyesek között: a 900 lóerő (671 kilowatt) teljesítmény 35 kilométer per órás maximális tempóra gyorsítja a variációtól függően 60-67,5 tonnás járműveket. 219 kilonewton indító nyomatékuk pedig teljes mértékben elegendő a kocsirendezéshez a BASF két németországi (ludwigshafeni és schwarzheidei) és egy belgiumi (antwerpeni) üzemeinek iparvágányain. A gyár 2010 októbere óta a mozdonytípusból már használ hármat egy bérleti szerződés keretében.

A G6-osoknál jóval nagyobb DE 12-eseket vonali szolgálatra tervezték. A tizenhét méter hosszú, négytengelyes dízelek MTU-dízelmotorja 1200 kilowatt teljesítményt ad le. Maximális indító nyomatékuk 360 kilonewton, legnagyobb üzemi sebességük százhúsz kilométer óránként. Tömegük nyolcvan és kilencven tonna között variálható.

A Vossloh tolatós és vonali szolgálatra is tud megfelelő dízelmozdonyt nyújtani a BASF-nek

A DE 12-esek „nagy testvérének” számító DE 18-asok csak teljesítmény terén térnek el azoktól: nagyobb MTU-motorjuk maximum ezernyolcszáz kilowattot ad le. Hosszuk, tömegük és legnagyobb üzemi sebességük egyezik a DE 12-esével. A három mozdonytípus alkatrészei nagymértékben megegyeznek a Vossloh üzemeltetést és karbantartást leegyszerűsítő egységesítési filozófiájának köszönhetően.

A BASF az első vállalat, ami kizárólag a Vossloh három- és négytengelyes dízel-villamos mozdonyaival végzi az üzemi feladatokat. Megérkezésüket követően gépek megkapják a vegyipari cég színezését. Az utolsó jármű várhatóan még februárban megérkezhet a BASF-hez – adja hírül az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Személyvonat siklott ki Lengyeltótiban

MÁV/iho   ·   2024.06.18. 10:20

A Desiro három tengellyel lépett ki a sínekről. A Kaposvár–Fonyód vonalon és a Helikon interrégióknál jelentős késéssekkel kell számolni. Az eseményhez a dombóvári segélyvonat vonult ki.