Zajos a metró, de halkítható

iho/vasút   ·   2012.01.05. 13:41
Kézzel kell vezetni a 3-as metró szerelvényeit az elrendelt sebességkorlátozás miatt, de a rendszer folyamatos sípolással adja a vezetők tudtára az optimális sebességet. A jelzőhang az ellenőrzött kézi vezérlés (CMC) része, és a szerelvény biztonságos fékezési határon belül tartását szolgálja. A rendszer kevesebb, mint egy másodpercenként ellenőrzi a sebességet, és ad hangjelzést, a határértékhez közeledve egyre sűrűbben sípol. A technikailag valamilyen formában indokolt figyelmeztető hangjelzés azonban – a kézi vezetés miatt megnövekedett koncentráláson kívül – a járművezetők hallását és idegrendszerét is fokozottan igénybe veszi. A BKV illetékese az index kérdésére elmondta, hogy halkítható a hangjelzés a vezérlőpulton, és dolgozói panasz sem érkezett a vezetőséghez.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.