Zen Slim: áttörés az akkumulátor-technológiában
Új fejezet jöhet az elektromos buszok tervezésben és gyártásban is, az új, extra lapos, csupán 135 milliméter vastag akkumulátorok piaci bevezetésével.
A Forsee Power újfajta, moduláris akkumulátorai kétségtelenül forradalmi újdonságnak számítanak, méreteik miatt és hasonló változásra készülhetünk a járműgyártás terén is, mint ami már lezajlott a mobiltelefonok, laptopok és táblagépek világában.
Eddig a buszgyártók jellemzően a dízeles konstrukciókból átörökített, ülésdobogók alá, kipufogógáz-utánkezelő rendszerek helyére szabható, inkább tömbszerű akkulátorokban gondolkoztak vagy vállalaták a teljes tetőszerkezet áttervezését, megerősítését, a minél nagyobb hányadban síkpadlós, tágasabb, komfortosabb utastér érdekében, hogy az akkuk egyenletesen elosztva föntre kerüljenek. Ez karbantartás szemponjából is előnyt jelentett, míg stabilitás szempontjából inkább hátrány lett.
A Zen Slim akkumulátor-egységek már akár az alacsonypadlós buszok padlóvázába is beépíthetők, egységes, 135 milleméteres vastagsággal és háromféle különböző hosszúsággal, ezek akár kombinálhatók is, a helyigény és a kívánt hatótáv érdekében, de szükség esetén modulárisan cserélhetők is. A kisméretű 11, a közepes 16, a nagy 21 kilowattóra teljesítményű, az energiasűrűség 166 wattóra/kilogramm, azaz 200 wattóra/liter mértéknek felel meg. Az akkuk nemcsak adott helyre építhetők be, de a szokott módon, nagyobb modulokba, segédvázra is csoportosíthatók.
A nagy kapacitású, lítium-ion cellás egységek élettartama, intelligens vezérlésű, vizes hűtési rendszerrel elérheti az ötezer töltésciklust is. A maximális áramerősség töltés-kisütés 177 amper lehet 1C töltővel, míg 2C töltővel 354 amper lehet.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!