A JCL Logistics szerint lehetséges az ellátási láncok teljes karbonmentesítése

iho/vasút   ·   2021.07.21. 15:00
jlc_ikea

A svájci központú logisztikai cég a zéró emisszió érdekében duálüzemű Vectronokat használ Németországban, az IKEA-val együttműködve pedig elektromos kisáruszállítókat tesztelnek a kiszállítás utolsó kilométerein.

A JCL Logistics a Bréma és Németország déli része közötti vasúti szállítások során igyekszik a lehető legkisebb karbonlábnyomot hagyni a villamos és dízelüzemre egyaránt képes Siemens-mozdonyokkal. Az összes létező szállítási módban – légi, vasúti, tengeri, közúti – részt vevő cég azzal, hogy a környezetbarát vasúti fuvarozásba és a kombinált szállításba invesztál, javítja a vasúti árufuvarozás lehetőségeit és fenntarthatóságát. Napjainkban egyre több logisztikai vállalat ismeri fel a vasútban rejlő lehetőségeket, a környezetvédelmi célokat figyelembe véve. Ami azonban még ennél is fontosabb, hogy egyre inkább felismerik és megbíznak a vasút erejében és a benne rejlő potenciálban: a vasút hatékonyan ki tudja szolgálni a nemzeti, nemzetközi és interkontinentális szállítás igényeit.

A svájci vállalat északnyugat–délkelet irányban két útvonalon is átszeli Németországot: az ország északnyugati részén található Bréma és a bajorországi Hof, valamint a szintén bajorországi Neumarkt in der Oberpfalz között. Az irányonként hetente háromszor közlekedő tehervonatokat duálüzemű, vagyis villamos- és dízelmeghajtásra egyaránt alkalmas Vectronokkal továbbítják. A megújuló energiaforrásokból érkező energia használatával a JCL teljes mértékben szén-dioxid-mentes ezeken az útvonalakon. A JCL nem az egyetlen olyan cég, ami a zöld szállítási módok alkalmazására helyezi a hangsúlyt, azonban jól példázza azt, hogy a vasúti árufuvarozás milyen mértékben használható fel erre, valamint hogy a globális logisztikai szolgáltatók is a fenntartható vasúti megoldások felé fordulnak a vásárlói igények nyomán.

A JLC nemcsak a vasúti távolsági fuvarozásban keresi a zöld megoldást, az IKEA-val együttműködve az utolsó kilométerekre is kiterjeszti a kibocsátásmentes szállítást: teljesen elektromos üzemű Citroën e-Jumper furgonokkal szállítják ki az árukat a megrendelőkhöz. A tesztfuvarok során 965 kilogrammnyi hasznos teherrel lehetett megpakolni a négytonnás járműveket, melyek kétszáz kilométert tudtak megtenni egy töltéssel. A logisztikai cég szerint a megoldás hatékonynak bizonyult a városi kiszállításokban. A jövőben a rövid távú rá- és elhordást teljesen elektromos járművekkel lehet majd megoldani, a kettő közti hosszabb útvonalon, melynek a vasút lenne a gerince, pedig szintén villamos üzemű járművekkel történik a szállítás, mindez megújuló energiaforrásokból. Ekkor egyértelműen a kombinált fuvarozás lesz az optimális szállítási mód.

Jelzésértékű az is, ahogy az olyan óriáscégek, mint az IKEA, hozzáállnak is a környezetbarát fuvarozáshoz. A svéd bútoripari vállalat már jó ideje kísérletezik a zöld szállítással, például Spanyolországban, a barcelonai kikötő és a tarragonai terminál közötti körülbelül száz kilométeren közút helyett már vasúton szállít, a Maerskkel együttműködve. A szállításokba bele tartoznak a Tarragona melletti Vallsban található ügyfélraktárba és elosztóközpontba, valamint onnan történő fuvarok is. Az IKEA célja, hogy 2030-ra a klímapozitív legyen, ezért döntöttek úgy, hogy még rövidebb távokra is vasúttal fognak szállítani – számol be a Rail Freight.

(Nyitókép forrása: ajot.com)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek