Átvette első Vectronját a Metrans

iho/vasút   ·   2019.11.18. 12:00
400px_metrans_vectron

A hamburgi kikötőt üzemeltető Hamburger Hafen & Logistik (HHLE) még áprilisban rendelte meg a Siemens Mobility-től a többáramnemű, MS verziójú Vectronokat teherfuvarozási leányvállalata, a Metrans számára. A megállapodás opcionálisan további húsz mozdony vásárlását is lehetővé teszi.

Az első elkészült gépet a napokban adta át hivatalosan a gyártó a logisztikai vállalat prágai konténertermináljánál. A 383 401 pályaszámú mozdony másnap már forgalomba is állt: a csehországi Česká Třebovától az alsó-ausztriai Krems an der Donauig továbbított egy konténervonatot. A többi kilenc, a Siemens München-allachi üzemében készülő villanygépet 2020 tavaszáig vehetik át. A Vectron-flotta nemzetközi tehervonatokat fog húzni Közép- és Kelet-Európában.

A napokban vette át első Vectronját a Metrans. A villanygépet 2020 tavaszáig kilenc társa követi, további húsz gép pedig opcionális (kép forrása: Railway Gzette)

A 6400 kilowatt teljesítményű Vectronok százhatvan kilométer per óra legnagyobb üzemi sebességre képesek. A gépeket Ausztriában, Csehországban, Lengyelországban, Magyarországon, Németországban és Szlovákiában tervezik használni, ezért feltelepítették rájuk az egységes európai vonatbefolyásolási rendszert (ETCS), valamint az érintett országok saját vonatbefolyásolási rendszerét is. Igény szerint a bolgár, holland, horvát, román, szerb és szlovén vasúthálózatokon való bevethetőséghez is hozzá lehet majd igazítani a Vectronokat.

A Rail Freight arról ír, hogy a beszerzéssel a Metrans mozdonyflottája már megközelíti a száz járművet. A társaság szerint azért választották a Siemens típusát, mert a gépek rugalmas felhasználhatósága lehetővé teszi, hogy még gyorsabban és megbízhatóbban teljesítsék a megrendelők fuvarjait. Ehhez a gyártó is hozzájárul: szükség esetén huszonnégy órán belüli alkatrészellátást ígér.

A Metrans nemrég vette át a francia Akiemtől bérelt hatodik Bombardier Traxx F140 AC3-asát; a villanygépekkel Németországban szállítanak intermodális tehervonatokat. A logisztikai társaság negyven saját tulajdonú Traxx MS2e mozdonnyal rendelkezik, melyeket 2014 és 2018 között vettek át, további tizenegy Traxxot és hét 189-es sorozatú Siemens ES64F4-est pedig lízingelnek – jelenti a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek