Magyar gép avatta fel az új gyergyóremetei repülőteret
Az épülő székelyföldi légikikötő tesztrepülés keretében először fogadott utasszállítót. A rendszeres járatok akár már 2024-ben elindulhatnak.
Az épülő székelyföldi légikikötő tesztrepülés keretében először fogadott utasszállítót. A rendszeres járatok akár már 2024-ben elindulhatnak.
A hazai repülésben ilyen teljesítményre még nem volt példa: utoljára az első világháborúban repültek magyar hidroplánok tengeren, a polgári repülésben azonban ez az abszolút első ilyen eredmény.
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 73 éves történetében most először szállt le magyar hidroplán a légikikötőben. Az Aeroexpress tavaly bemutatott Cessna 206 Amphibiája a Közlekedési Kultúra Napja alkalmából érkezett Ferihegyre.
Először a Budapest–Kolozsvár vonal, később ismét lesz Debrecen–Marosvásárhely, és más célállomások is beköthetők a BASe Embraereivel a Kárpát-medencében.
A debreceni repülőtéren keresztül történne az Aeroexpress fejlesztése, "az unió által hozzáférhetővé tett" források révén.
Ahová közúton, vasúton nehéz eljutni. Repülés a hagyományok bázisán, megbízható lgt-Embraerekkel Budapestről és Debrecenből.
A következő szakasz az értékelésé. Jövőre lesz a hidroplánokkal indult magyar közforgalmú nemzetközi repülés 100. évfordulója.
Az Aeroexpress Cessna 206-osa erősebb szélben is szép startokat és landolásokat mutatott be a Keszthelyi-öbölben, szerdán Lellénél repül az amfíbia.
A klasszikus repülési forma újraéled Magyarországon! Az egykori Gellért-téri vízi Junkersek távoli leszármazottja: egy kis csapat ezzel a géppel szeretne a hullámokról repülni más hazai tájakon is.