Elkezdődött a tallinni Ülemiste intermodális csomópont építése
Elsőnek a meglévő széles nyomtávú vágányokat szedték fel a Rail Baltica leendő észtországi csomópontjánál.
A Rail Baltica észtországi végrehajtó szerve, a Rail Baltic Estonia elnöke, Anvar Salomets elmondta: az észt főváros Ülemiste termináljának építése a kezdete annak a hosszú útnak, mely során a Suur-Sõjamäe és a Peterburi utak közötti pusztaság Tallinn és egész Észtország új nemzetközi kapujává alakul majd át. A létesítmény Tallinn legnépesebb városrészében, a körülbelül 120 ezer lakosú Lasnamäe-ben valósul meg.
A projekt első fázisának során létrehozzák a vasúti pálya felszín alatti teherhordó szerkezeteit, valamint a felszín alatti szint műszaki helyiségeit és egyéb vasúttechnológiai helyiségeit. Ezen felül megépül három alagút, melyek a gyalogosoknak és kerékpárosoknak könnyebb és biztonságosabb átkelést nyújt majd a vasúti sínek alatt, a jelenlegihez képest jelentősen javítva a közlekedést a környéken.
A projekt következő szakaszai során kiépítik a közterületeket, utakat, utcákat, parkolókat, valamint egy villamosvonalat is, mely jelenleg még tervezés alatt áll. A Rail Baltic Estonia várhatóan 2024-ben fogja kiírni a terminálépület kivitelezési tenderét.
A Rail Baltica Estonia elnöke úgy véli, a Rail Baltica megvalósításának egyre gyorsuló mértéke még akkor is segíteni fogja az infrastrukturális vállalatokat a talpon maradásban, ha az útépítési költségvetés csökken. Például az idei évet 2020-szal összevetve jól látható, hogy a közbeszerzési kiírások és a kivitelezés üteme is jelentősen felgyorsult, ez a Rail Baltic Estonia és a kivitelezők számára is elismerés.
Jelenleg tíznél is több fontos vasúti átjáró építése van folyamatban, öt átjárónál pedig az előkészítő munkálatok zajlanak. Emellett hat létesítmény közbeszerzési eljárása is lezárult, ezeknél a szerződések aláírása következik. Ezen projektek teljes költsége több mint 80 millió euró (jelenlegi árfolyam alapján cirka harmincmilliárd forint). Ezen felül a Rail Baltic Estonia reményei szerint további három létesítményre is megköthetik idén a szerződéséket – jelenti a Railway Pro.
A nagysebességű Rail Baltica a három balti államon, Észtországon, Lettországon és Litvánián vezet majd Lengyelországig. Az 5,8 milliárd euró (cirka 2200 milliárd forint) költségűre becsült, 870 kilométer hosszú pálya létfontosságú összeköttetést fog jelenteni a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) Északi-tengert a Balti-tengerrel összekötő közlekedési folyosóján.
(Nyitóképünkön a tallinni Ülemiste intermodális csomópont munkálatainak kezdete. Kép forrása: Railway Pro)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!