Felvásárolta a Freightlinert a CMA CGM

Az üzlettel a brit árufuvarozó közúti és vasúti szolgáltatásai, valamint a nagy-britanniai szárazföldi terminálok is a globális logisztikai szolgáltatóé lettek. A brand megmarad.
A hatósági jóváhagyásokat követően, várhatóan 2026-ban lezáruló megállapodás feltételeit nem hozták nyilvánosságra.
A felvásárlással a CMA CGM megszerzi a Freightliner márkanevet. A brit vállalat többi üzletága: a Heavy Haul, a Rotterdam Rail Feeding és a Freightliner Poland/Germany továbbra is a mostani tulajdonosoknál marad, a Freightliner pedig az Egyesült Államokbeli Genesee & Wyoming leányvállalata lesz.
A CMA CGM megerősítette, a Freightliner továbbra is függetlenül, a jelenlegi csapatok által fog üzemelni, melyek továbbra is az egyszerre több felhasználót és ügyfelet kezelő megközelítésre összpontosítanak. A vezető vasúti teherfuvarozónak számító brit vállalat felvásárlása megerősíti az óriáscég intermodális jelenlétét az Egyesült Királyságban, mely stratégiai piac a CMA CGM számára. Ezen felül lehetővé teszi, hogy hatékonyabban összekapcsolják a tengeri, vasúti és közúti szállításokat és még jobb megoldásokat kínálhassanak az ügyfeleknek. Egyben konkrét lépés az alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátású szállítási lehetőségek bővítése terén, támogatva az ügyfelek igényeit és a globális kereskedelem dekarbonizációját.
A Freightlinertől elmondták, a vállalat intermodális üzletága önálló üzletággá válik a CMA CGM-en belül, az ömlesztett árukat szállító Heavy Haul üzletág pedig új márkanéven üzemel majd tovább.
A franciaországi, marseille-i központú CMA CGM világszerte cirka 29 ezer alkalmazottat foglalkoztat, közülük 7200-an dolgoznak a nagy-britanniai tengeri, logisztikai és szárazföldi szolgáltatások területén. A vállalat 2024-ben az Egyesült Királyságba és onnan 802 ezer TEU (húsz láb – 6,1 méter – hosszú szabvány konténer) kapacitást fuvarozott, 2025 első felében pedig 200 ezer TEU-t szállított el vasúton és közúton.
A Freightlinert az 1960-as években alapították meg a brit állami vasúttársaság, a British Rail teherszállító üzletágaként. A céget a múlt század kilencvenes éveiben privatizálták, egy vezetői kivásárlási csoportnak adták el, majd 2015-ben vásárolta meg a Genesee & Wyoming – amit a Brookfield Infrastructure és a szingapúri állami vagyonalap GIC konzorciuma vett meg 2019 decemberében 8,4 milliárd dollárért (aktuális árfolyam alapján 2800 milliárd forintért) – jelenti az International Railway Journal.
(Nyitóképünk illusztráció)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!