Gabonnak épít dízelmozdonyokat a CRRC

A hat dízelgéppel mangánércet szállító tehervonatokat fog továbbítani a Sociéte d’Exploitation du Transgabonais (Setrag).
A világ legnagyobb vasúti gyártójának számító kínai CRRC egyik leányvállalata, a CRRC Ziyang, valamint a gaboni vasúti koncesszió által 2022 elején aláírt megállapodás a járművek tízévnyi karbantartását is magában foglalja. A kínai mozdonyok nem számítanak ismeretlennek a közép-afrikai országban: a CRRC három szállítással eddig már tizenhat dízelmozdonyt értékesített Gabonban.
Az új gépekkel tízezer tonna mangánércet terveznek elszállítani a Franceville-t a főváros Libreville-lel, valamint az owendói kikötővel összekötő, 650 kilométer hosszú vasútvonalon, melyen 2020-ban közel kilencmillió tonna árut fuvaroztak, többek között fát, továbbá az ország mangántermelésének kilencven százalékát. A vonalon közlekedő személyszállító vonatokat 330 ezer utas vette igénybe két éve.

A Setragot ötvenegy százalékban tulajdonló Eramet bányászati csoport, a negyven százalékot birtokló Meridiam infrastrukturális befektető vállalat, valamint a kilenc százalékos tulajdonrésszel bíró gaboni kormány tavaly közösen jelentette be a vasútvonal fejlesztési terveit, mellyel a jelenlegi éves 12 millió tonnányi kapacitást 19 millió tonnára növelnék – jelenti a Railway Gazette.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!