Itt a januári MÁV-jelentés: alakul a vonatok pontossága

iho/vasút   ·   2025.02.17. 09:40
mavcsoport_buszvonat

A kisebb pályafelújítások és a mozdonybeszerzések is hatottak a pontosságra. A HÉV-ek, a tramtrainek és a Volán-buszok továbbra is kiemelkedően jól teljesítenek.

A menetrendszerűségre a vontatójárművek megbízhatósága és a pálya állapota hat leginkább. A MÁV-csoport igyekszik mindkét területen javulást elérni: az ötpontos közlekedési akcióterv részeként egy plusz egymilliárd eurós (vagyis cirka kétszer négyszáz milliárd forintos) infrastruktúra-fejlesztési programot indít a következő másfél évben, ennek köszönhetően több mint ötszáz kilométeren újul meg a vasúti pálya.

Kisebb beavatkozások addig is történnek, a közelmúltban például a 80-as vasútvonalon, ahol azóta hét százalékkal nőtt a vonatok pontossága. A 20-as számú Szombathely–Székesfehérvár vonalon is kiszámíthatóbbá vált a közlekedés, ez azonban a vágányzári menetrend miatt viszonylagos.

Az évek óta megfigyelhető, szezonális hatáson felül a tavaly őszi pályakarbantartások is hozzájárultak ahhoz, hogy a decemberben tapasztalt kedvező tendencia januárban is folytatódott: kisebb mértékben ugyan – 4,9 százalékkal –, de ezúttal is növekedni tudott a vonatok pontossága.

Mindezzel párhuzamosan, a tíz vállalás részeként elindult a MÁV-csoport mozdonyflotta-korszerűsítési programja: januárban hat vontatójármű állt szolgálatba, ami ugyancsak hozzájárult a késések csökkenéséhez.

Januárban javult a vonatok pontossága (kép forrása: MÁV-csoport)

A 2025-ös év első hónapjában 97 ezer 51 vonatot közlekedtetett le a MÁV-csoport, köztük 66 ezer 143 személyvonatot, 8304 intercityt és 6352 interrégiót. Ezek 83,03 százaléka, 80 ezer 578 járat ért célba legfeljebb öt perc késéssel, húsz percnél több restanciát 2688 vonat hozott össze, százhúsz perc feletti értéket pedig mindössze huszonhat alkalommal kellett elkönyvelni.

A legpontosabb vonalak képzeletbeli dobogójának tetejére januárban is a Szegedet és Hódmezővásárhelyt összekapcsoló vasútvillamos (tramtrain, 131-es vonal) állhatott fel, 98,56 százalékkal. Ezüstérmet a 142-es (Budapest-Nyugati–)Kőbánya-Kispest–Lajosmizse vonal ért el 94,73 százalékos pontossággal, a harmadik helyre pedig a 2-es számú Budapest–Esztergom vonal volt megfelelő, 93,54 százalékkal.

A Volán-járatok pontossága is tovább növekedett januárban: 98,48 százalékot ért el.

1 millió 65 ezer 969 autóbuszjárat közlekedett le, ezek túlnyomó többsége, 1 millió 45 ezer 50 járat érkezett tíz percnél kevesebb késéssel a végállomására. A regionális és országos buszjáratokból 992 ezer 755 közlekedett, 98,74 százalékos pontossággal (980 ezer 269 járat), budapesti agglomerációs járatok közül pedig 73 ezer 214 haladt végig a tervezett útvonalán, 88,48 százalékos pontossággal (64 ezer 781).

A HÉV-ek pontossága ezúttal is kiemelkedő volt: az útvonalát teljesítő 25 ezer 327 járat 99,69 százaléka, 25 ezer 248 vonat ért el céljához maximum öt perc késéssel. A H5-ös vonalon 7748, a H6-oson 3534, a H7-esen 7690, a H8/H9-es HÉV-en pedig 6355 járat haladat végig.

A díjtermékeket érintően:

  • 257 ezer 72 országbérletet,
  • 575 ezer 67 vármegyebérletet,
  • 845 ezer 29 vasúti helyjegyet,
  • 11 ezer 365 IC Prémium helyjegyet,
  • 3159 kerékpárhelyjegyet,
  • 1453 kerékpárbérletet,
  • 15 ezer 565 Magyarország24 napijegyet,
  • 261 ezer 384 Vármegye24 napijegyet értékesíttet a MÁV-csoport.

Januárban 453 csoport utazott a MÁV-csoport járatain, összesen 16 ezer 528 fővel.

(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: MÁV-csoport)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek