Jöhetnek Budapestre a Škodák

MTI/iho   ·   2014.11.16. 10:06
skodatroli0

A szállítási szerződést Szeneczey Balázs városfejlesztési főpolgármester-helyettes jelenlétében írta alá Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója Karel Majer, a Škoda Electric igazgatóságának tagja és Tomasz Wozniak, a Solaris Bus & Coach kereskedelmi vezetője. A 18 milliárd forint összértékű közbeszerzés 108 új trolibusz vásárlására ad lehetőséget, ebből jövőre 24 érkezik a fővárosba nettó négy milliárd forintért. Ezek a belvárosi, illetve a zuglói vonalakon állnak majd forgalomba. Ha a szükséges források rendelkezésre állnak, akkor további 84 trolibusz szerezhetnek be.

Az ünnepélyes dossziécsere: az asztalnál Karel Majer, a cseh Škoda Electric igazgatóságának tagja, Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója és Tomasz Wozniak, a lengyel Solaris Bus kereskedelmi vezetője (b-j) Szeneczey Balázs városfejlesztési főpolgármester-helyettes (hátul) jelenlétében aláírják a budapesti trolibuszbeszerzésről szóló szerződést a Főpolgármesteri Hivatalban (fotó: MTI/Mohai Balázs)

Szeneczey Balázs azt mondta, a járműbeszerzésnek köszönhetően véget ér a „retro korszak”, hiszen megkezdődik a legöregebb, huszonöt éves, elavult, kényelmetlen járművek selejtezése. Az új trolibuszok közül 14 szóló, 10 csuklós lesz. Az alacsonypadlós, légkondicionált járművek négykilométeres folyamatos felsővezeték nélküli közlekedésre is alkalmasak. Emlékeztetett arra is, a szerződéskötés egy hosszadalmas közbeszerzési folyamat után vált lehetővé. A városfejlesztési főpolgármester-helyettes szerint új csuklós trolibuszt 18–20 éve nem vásárolt a főváros.

– A jelenlegi járműbeszerzés biztosítja a budapesti trolibuszhálózat középtávú működését – mondta Szeneczey Balázs, aki kijelentette: Budapest vezetése elkötelezett a környezetbarát és gyors, kötöttpályás közlekedés mellett.

Vitézy Dávid arról beszélt, a késedelem nem a főváros és nem a BKK hibájából történt. Az elnyert európai uniós forrásokat fel fogják használni, abból semmit nem veszítenek el. Szólt arról is, Budapesten is gondolkodnak azon, hogy az elektromos buszok irányába lépjenek tovább. – Az első, részben elektromos meghajtású buszflotta most érkezik a fővárosba – mondta Vitézy Dávid megjegyezve, ez még inkább kezdeti kísérletezés. Ugyanakkor azt is mondta, Budapest már most is élen jár az elektromobilitás területén.

A trolibeszerzés projektje többször is megcsúszott: először érvényes ajánlat híján kellett érvénytelenné nyilvánítani a közbeszerzési eljárást, a második próbálkozásnál pedig a Közbeszerzési Döntőbizottság semmisítette meg az eredményt. Ezt az ügyet a BKK bíróságra vitte, ott megsemmisítették a bizottság határozatát, de ez még nem emelkedett jogerőre. Ezzel párhuzamosan a BKK új tendert indított, ennek nyertese lett a Solaris-Škoda konzorcium.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.