Jól haladnak a közlekedési beruházások

MTI   ·   2013.02.15. 19:07

A Közlekedési operatív program (Közop) közel 2000 milliárd forintos keretéből közútra, gyorsforgalmi utakra és vasútépítésre használható források 63 százalékát már sikerült lekötni – közölte a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő (NIF) Zrt. pénteken.

Ebből épült meg az M43-as autópálya Szeged és Makó közötti szakasza, valamint ennek keretében történt az M0-ás déli szektorának bővítése is. Befejeződött a 4-es főút Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei szakaszának korszerűsítése 26,4 kilométer hosszan, és átadta a NIF az M3-as autópálya Nyíregyháza és a 49-es főút közötti szakaszát.

A Közlekedési Operatív Program keretében újult meg a 76-os főút Zala megyei szakaszának főpályája, valamint a 4-es főút Debrecent elkerülő szakasza. Kivitelezés alatt áll a 86-os főút Szombathely–Vát szakasza, folytatódik az M43-as építése Makótól az országhatárig. Jelenleg tart a közbeszerzése az M85 Enese–Csorna, valamint Győr–Enese közötti szakaszának, valamint a 85-os főút Csornát elkerülő szakaszának – ismertette a NIF.

A vasúti fejlesztéseknél a 600 milliárd forintos uniós források lekötése már 80 százalékon áll – emeli ki a közlemény. Ebből a pénzből valósult meg a Tárnok és Székesfehérvár közötti vonalszakasz teljes felújítása. További kiemelt fejlesztés a Pilisvörösvár–Piliscsaba és a Piliscsaba–Esztergom, a Kelenföld–Tárnok, a Gyoma–Békéscsaba illetve a Szajol–Püspökladány vonalszakasz.

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.