Már tízmillió forintot fizetett vissza a késések miatt a MÁV-csoport

iho/vasút   ·   2025.06.05. 08:30
mavcsoport_buszvonat

Június elsejével lépett életbe a késésbiztosítási rendszer, az első három nap alatt 9600 esetben térítették vissza a jegyár felét.

Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója Facebook-posztban számolt be az első napok eredményeiről. Kiemelte, a június elsejével bevezetett rendszer valóban működik: „a MÁV-csoport 9600 esetben térítette vissza a jegyár felét, méghozzá az esetek túlnyomó részében – az applikáción keresztül váltott jegyek esetében – teljesen automatikusan, vagyis anélkül, hogy az utasoknak bármit kellett volna tenniük a pénzvisszatérítés érdekében”.

A késések aránya az éves átlaghoz hasonló volt, a MÁV-csoport járatainak körülbelül három százalékát érintette, ennek következtében összesen tízmillió forintot kellett visszatérítenie a közlekedési társaságnak.

Megemlítette, az első napokban felfedeztek és azóta már ki is javítottak egy apróbb informatikai hibát, amely miatt a késési biztosítások egy részét a jegypénztárakban nem lehetett azonnal érvényesíteni, így az érintett utasoknak, valamint azoknak, akik csatlakozás, illetve buszról vonatra vagy vonatról buszra történő átszállás során szenvedtek el húsz percnél nagyobb késést, a központi telefonos vagy e-mailes ügyfélszolgálathoz kellett fordulniuk.

Az ilyen összetettebb esetekben is az ügyfélszolgálat segítségére lehet szükség. Ehhez azonban nem kell személyesen eljutni a Keleti Utascentrumba, a késési biztosítással kapcsolatos ügyét mindenki kényelmesen intézheti a Mávdirekt telefonos ügyfélszolgálatán, a következő számokon: +36-1-349-4949 vagy +36-(20/30/70)-499-4999.

Hegyi kiemelte, a késési biztosítás bevezetésével a cél nem a késések elfogadhatóvá tétele, hanem azok csökkentése, megszüntetése. A jegyár-visszatérítések és bérletkedvezmények milliárdos nagyságrendje újabb, komoly ösztönzést jelent a közlekedési társaságnak, hogy minden rendelkezésére álló eszközzel javítsa a menetrendszerűséget, vagyis a busz- és vonatközlekedés pontosságát.

Az idei évben a MÁV-csoport minden intézkedése: a célzott pályakarbantartásoktól az intercity-kocsik felújításán át egészen a száz újszerű mozdony beszerzéséig, ezt a célt a szolgálja.

(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: MÁV-csoport)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek