Megérkezett a Mahart Container Center új konténerrakodó bakdaruja

MLSZKSZ/iho   ·   2025.07.09. 15:00
mcc

A magyar intermodális árufuvarozás történetének egyik jelentős technológiai beruházásával új korszak kezdődik a magyar konténerlogisztikában, új szintre emelve a vasúti, közúti és vízi logisztikai műveletek hatékonyságát.

Meghatározó fejlesztési mérföldkövéhez érkezett a magyar logisztikai szektor: a Mahart Container Center Kft. (MCC) hároméves előkészítő és beszerzési folyamatot követően egy új, Sany típusú, nagyteljesítményű konténerrakodó bakdaruval bővíti kapacitásait a csepeli Szabadkikötő területén. A 41 tonna teherbírású, trimodális – vasúti, közúti és vízi – konténerkezelésre alkalmas berendezés nemcsak a már elavult Ganz-darut váltja fel, hanem jelentősen növeli is a terminál átrakodási teljesítményét, hozzájárulva a hazai intermodális árufuvarozás megújulásához és kapacitás bővüléséhez.

A berendezés tengeri úton érkezett Kínából a romániai Konstanca kikötőjébe, ahonnan a Plimsoll Zrt. szervezésében több mint 1400 folyamkilométer megtételével, öt bárkában fuvarozták a Dunán Budapestre. A szállítmány összesen 88 különböző egységből állt, amelyek együttes tömege elérte a 404 tonnát. A logisztikai koordináció az elmúlt évek egyik legösszetettebb hazai vízi áruszállítási feladatát jelentette. A rakomány Mohácson lépett be az Európai Unió területére, ahol a vámkezelés a Vám-Zoll Kft. és a vámhatóság szoros együttműködésének köszönhetően rekordidő alatt, zökkenőmentesen zajlott le.

A daru csaknem harminc méter magas, 57 méter széles, 18 méteres pályanyomtávval és 48 méter hasznos daruzási szélességgel rendelkezik. A berendezés teljes tömege 404 tonna, szállítása hatezer köbméternyi rakodási térfogatot tett ki. A Mahart Container Centernél úgy vélik, a daru a magyar intermodális konténerlogisztika új időszámításának kezdete. A kapacitásbővítés lehetővé teszi, hogy a jövőben még hatékonyabban szolgálják ki a közúti, vasúti és vízi intermodális igényeket.

A teljes projekt lebonyolításáért a Verbis Kft. felelt, a gyártói megrendeléstől kezdve a szállítmányozáson és logisztikai szervezésen át egészen az üzembe helyezésig. A beruházás minden szereplője tagja a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ), így a projekt egyben a sikeres hazai logisztikai együttműködés példája is.

A csepeli intermodális konténerterminál jelenleg évente mintegy 250 ezer TEU (húsz láb, azaz 6,1 méter hosszú szabványos konténer kapacitás) forgalmat kezel. A kapacitásbővítés révén az MCC hatékonyabban tudja kiszolgálni a közúti, vasúti és vízi szállítmányozási igényeket, erősítve ezzel a fenntartható, környezetbarát logisztikai megoldások térnyerését. Az új darut hivatalosan várhatóan augusztusban helyezik üzembe.

Írásunk az MLSZKSZ hivatalos közleménye alapján készült.

(Nyítóképünkön a Mahart Container Center új, korszerű bakdaruja a csepeli Szabadkikötőben. Kép forrása: MCC)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek