Privatizálják a MÁV Vagon Kft.-t
A vállalat a Dunakeszi Járműjavítót is tulajdonló Magyar Vagon Zrt.-hez kerül június 30-ával. Újraindul az IC+ kocsik gyártása is.
Dr. Mosóczi László, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója egy szolnoki munkavállalói fórumon jelentette be: a magyar iparpolitika fejlesztésével és a hazai vasúti járműgyártás és karbantartás fejlesztéséről szóló kormányrendelettel összhangban eladják a MÁV Vagon Kft.-t. A vállalat Magyar Vagon elnevezése várhatóan megmarad, Ganz Ábrahám nevének esetleges megjelenítése mellett – írja honlapján a VDSZSZ.
A tulajdonosváltás bejelentése kapcsán elmondták: az IC+ kocsicsalád gyártása is újraindul, amire már külföldi érdeklődő is jelentkezett. A cél, hogy a MÁV Vagon alkalmassá váljon új HÉV-szerelvények és motorvonatok gyártására, mozdonyok, mellékvonali kocsitípusok karbantartására. A távlati tervek között tehervagonok gyártása és karbantartása is szerepel.
A VDSZSZ jelentése alapján az üzleti modell arra épülne, hogy a közszolgáltató és operátor vasútvállalatok nem a javításra megrendelt kocsi után, hanem annak futási kilométere után fizetnének. Ezt a futási díjat építené be a MÁV-Start a központi költségvetés által finanszírozott közszolgálati szerződésbe.
A gyártó- és karbantartóbázisok nyári integrációját követően év vége felé a Járműbiztosítási Igazgatóságok (JBI) tevékenysége, vagy annak egy része is a Magyar Vagonhoz kerülhet.
Mosóczi László elmondta, minden munkavállaló munkájára igényt tart az átvevő cég vezetése is, mely vállalja a kollektív megállapodások továbbvitelét, alkalmazását. Kiemelte: a munkavállalók helyzete rosszabb nem, csak jobb lehet, ennek első lépéseként kezdeményezte a menetkedvezményi rendelet módosítását.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!