Új járművek érkezhetnek Budapestre és Szegedre
Több mint fél évtized telt el azóta, hogy utoljára új trolibuszok érkeztek Budapestre – mint ismeretes, 2004-ben 45 szóló jármű beszerzésére írt ki közbeszerzési eljárást a BKV, amit akkor a Ganz Transelektro nyert meg. 2005-ben hat trolit le is szállítottak, nem sokkal később azonban csődbe ment a cég, a következő 10 jármű pedig némi késéssel, 2007-ben állhatott forgalomba, és innentől nem volt folytatás. Tavaly és az idei év elején 15 használt csuklós szereztek be Eberswaldéből, ami arra ugyan elegendő volt, hogy az öreg ZIU-k cseréje megtörténhessen, de a járműpark fiatalítása, korszerűsítése természetesen továbbra is aktuális kérdés maradt.
Egy közelmúltban szárnyra kapott hír szerint leselejtezett Ikarus 412-es buszokat alakítanának trolivá, de emellett most teljesen új járművek beszerzése is végbe mehet.
A tendert a BKK írta ki, így faramuci módon valószínűleg ők lennének a trolik tulajdonosai, az üzemeltetést viszont a BKV végezné. Tizennégy szóló és tíz csuklós járműről lenne szó, előbbiek maximális hossza 12,75 méter, minimális befogadóképessége pedig 62 fő (négyzetméterenként 4 álló utassal számolva), a csuklósnál ugyanezek az értékek: 18,75 méter és 102 fő. Mindkét típusnak 100 százalékban alacsonypadlósnak kell lenniük és rendelkezniük kell önjáró képességgel, vagyis felsővezeték nélkül is meg kell tudni tenniük legalább négy kilométert. Jó hír, hogy a kiírásnak nagy valószínűséggel a magyar gyártók is megfelelnének.
Új, környezetbarát járművek jelenhetnek meg Szegeden is, a város közforgalmú közlekedését ellátó két cég közül most a Tisza Volán írt ki közbeszerzési eljárást 10, plusz opcióban további 2 alacsonypadlós, CNG üzemű szóló buszra. A referencia hiánya miatt itt minden bizonnyal nem magyar gyártó lesz a befutó.