Újabb közvetlen intermodális fuvar köti össze Kínát és Budapestet

iho/vasút   ·   2022.07.25. 15:00
kinai_tehervonatok

A Hofej tartományban található Sicsiacsuang nemzetközi szárazkikötőből a napokban indult útnak az első, napelem-modulokat és generátorokat szállító tehervonat.

A Pekingtől körülbelül 260 kilométerre délnyugatra fekvő, 11 millió lakosú városból elrajtolt vonat célállomása a budapesti BILK intermodális terminál. A napelemmodulokból, generátor-állórészekből és más exporttermékekből álló szállítmány száz TEU-t (húsz láb, vagyis 6,1 méter hosszú konténert) tesz ki. A szerelvény a mongol határnál fekvő Erenhotnál lép át Mongóliába, majd az Új Selyemút Kína és Európa közötti fő útvonalát használva, Oroszországon, Fehéroroszországon (Belarusz), Lengyelországon és Szlovákián keresztül, várhatóan tizennyolc nap alatt jut el a magyar fővárosba.

A szolgáltatást a kifejezetten közép- és kelet-európai együttműködésekre pozícionált, cangcsoui Kis- és középvállalati Együttműködési Zóna ipari park; a Kína által Európában létrehozott első üzleti és logisztikai orientációjú tengerentúli gazdasági és kereskedelmi együttműködési övezet, a Magyarország–Kína Üzleti és Logisztikai Együttműködési Park, valamint a Sicsiacsuang Nemzetközi Szárazkikötő közösen valósították meg. A lépéssel az érintett felek célja, hogy elmélyítsék az együttműködést a jelentős gazdasági és kereskedelmi központokat, például Pekinget és Tiencsint magába foglaló Hofej régió, valamint Kelet-Európa között.

A Sicsiacsuangi Nemzetközi Szárazkikötőből induló és oda érkező vonatok száma évről évre nő, ezzel a város is egyre fontosabb csomóponttá válik a hofeji gazdasági régióban. A létesítmény az idei év első felében 186 nemzetközi vonatot kezelt, ez 2021-hez képest 125 százalékos javulás. A szállítási útvonalak negyvennél is több országba és régióba vezetnek, többek között az Európai Unióba, Közép-Ázsiába és a Délkelet-ázsiai Nemzetek Szövetségének (ASEAN) országaiba.

A sicsiacsuangi vámhatóság erőteljesen promotálja a „vasúti expressz” felügyeleti modellt, mely a vámvizsgálatot körülbelül húsz órával, a teljes tranzitidőt pedig másfél nappal rövidítheti le. Ezen felül nagyon hatékonynak bizonyult az úgynevezett +Shi Europe modell, vagyis a termékeknek a környező tartományokból és városokból Sicsiacsuangban való összegyűjtése, majd azoknak külföldre egységesített módon történő exportálása, hiszen a most elindított Hofej–Magyarország fuvarszolgáltatás is az eme koncepció alapján működő számos szolgáltatás egyike – jelenti a Rail Freight.

(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: hungary.postsen.com)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek