Újabb Siemens Chargerekkel frissül az amerikai vasút
A Metro-North bemutatta első SC42-DM típusú villamos-dízel hibridmozdonyát. A gépekkel még nagyobb mértékben közlekedhetnek villamos üzemben a társaság elővárosi járatai.
A Metro-North Railroad (MNCW) mozdonyai közül jelenleg csak a General Electric (GE) által a kilencvenes évek második felében gyártott, P32AC-DM típusú Genesis hibridmozdonyok közlekedhetnek villamos üzemben: a híres New York-i Grand Central fejpályaudvarra vezető, hat kilométer hosszú alagútban 750 voltos egyenárammal betáplált harmadik sínről veszik fel az éltető delejt. Az új Siemens Mobility Chargerek viszont a társaság összes olyan vonalán bevehetők lesznek, ahol harmadik sínt használnak a vonatok – 165 kilométeren –, így eljutnak majd a Hudson-vonalon Croton-Harmonig, a Harlem-vonalon Southeastig, valamint a New Haven-vonalon Pelhamig.
A mozdonyokban dolgozó, Tier IV-es szintű emissziós előírásoknak megfelelő dízelmotorok a korábbi gépekhez képest akár 85 százalékkal alacsonyabb kibocsátást tesznek lehetővé dízelüzemben, a felügyeleti és diagnosztikai rendszerek pedig a megbízhatóságot javítják. A Siemens-gépek 4200 lóerő névleges teljesítmény leadására képesek, legnagyobb sebességük dízelüzemben 177 kilométer (110 mérföld) per óra, de harmadik sínt használva is el tudják érni a 130 kilométeres (80 mérföldes) tempót.
A vasúttársaságot üzemeltető New York állami közlekedési hatóság, az MTA 2020-ban írt alá keretszerződést a Siemens Mobilityvel, összesen akár 171 mozdony vásárlásáról. Alaprendelésként tizenkilenc plusz nyolc gépet kértek, tavaly szeptemberben pedig további hatot hívtak le a connecticuti közlekedési minisztérium (CDT) részére. A gyártó az első észak-amerikai villamos-dízel mozdonyait kaliforniai, sacramentói üzemében építi meg.
A Metro-North Railroadtól elmondták, az új mozdonyok része a társaság azon céljának, miszerint minden nap minden egyes utazáskor a lehető legjobb utazási élményt nyújtsák az utasoknak, megerősítve elkötelezettségüket a legmegbízhatóbb szolgáltatás garantálására. Úgy vélik, a tömegközlekedés az egyik legjobb mód a klímaváltozás kezeléséhez, a Siemens mozdonyai pedig környezeti előnyökkel járulnak ehhez hozzá – számol be a Railway Gazette.
(Nyitóképünkön a Metro-North első duálüzemű Siemens Charger mozdonya. Kép forrása: MTA / Railway Gazette)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!