Végigdübörgött az első szénvonat az oroszok új csendes-óceáni vasútvonalán
A jakutföldi Elga szénbányától az Ohotszki-tenger partján épülő Manorszkij-kikötőig (Misz Manorszkij) vezető, 531 kilométeres távot egy bő nap alatt tette meg a szerelvény.
A húsz szénnel rakott kocsiból és két kísérőkocsiból álló tehervonatot egy TEM14 sorozatú, nyolctengelyes dízelmozdony továbbította a napokban.
Az orosz ELSI Group magánvállalat tulajdonában álló, egyvágányú pályán várhatóan 2025 első felében indul majd meg a menetrend szerinti teherszállítás, naponta és irányonként tizennyolc szerelvény évente várhatóan 50 millió tonna szenet fog eljuttatni a megrendelők felé.
A tehervonatok élén a Szinara által gyártott TEM14-es dízel tolatómozdonyok és 3TE28 sorozatú, háromszekciós fővonali dízelgépek fognak dolgozni; az orosz gyártótól összesen tizenöt mozdonyt és 1200 tehervagont rendelt a magáncég – számol be a Raiway Gazette.
Az Elga szénbánya Ázsia és a világ egyik legnagyobb szénbázisa, a számítások szerint 2,1 milliárd tonna kokszot lehet kitermelni belőle. A bányától a Bajkál–Amur fővonalon (BAM) található Ulakig vezető, 321 kilométer hosszú, széles nyomtávú vasúti pálya építése 2000-ben kezdődött, azonban pénzhiány miatt évekig szüneteltek a munkálatok, így csak 2012 elejére készült el az orosz Mecsel bányavállalat jóvoltából. Azóta többször fejlesztették, ennek köszönhetően az éves szállítási kapacitás 2023-ra 30 millió tonnára nőtt.
(Nyitóképünk forrása: Railway Gazette)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!