100-as: nem fontos többet szendvicset kennie, kávét termoszoznia, ha a Nyírség vagy Latorca IC-vel utazik

iho/vasút   ·   2023.10.03. 09:00
00_bisztro100

A hazai gyártású IC+ 1. osztályú, prémium- és bisztrószakasszal rendelkező kocsik közlekednek valamennyi Nyírség IC-ben, Latorca IC-ben, valamint már az 580-as Tokaj IC-ben is: azaz a Budapest–Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza fővonalon már óránként jár olyan távolsági vonat, amelyen elérhető az Utasellátó fedélzeti vendéglátása.

A prémium osztály az IC-vonatok fedélzetén elérhető legmagasabb szolgáltatási kategória, az 1. osztályhoz képest is magasabb színvonalat képvisel. Az utasok szívesen választják ezeket a fülkéket hosszabb utak esetén. 2021 ősze óta közel 159 ezer prémium helyjegyet értékesített a vasúttársaság, amiből több mint 100 ezret idén, 2023-ban vásárolták meg.

Október 2-ától már óránként közlekedik IC+ prémium és bisztrószakasszal ellátott kocsi a Budapest–Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza fővonalon, annak köszönhetően, hogy valamennyi Nyírség IC-ben, továbbá a Latorca IC-kben és az eddig bisztrókocsi nélkül közlekedő 580-as Tokaj IC-ben is. A fejlesztésnek köszönhetően kialakul az a legbővebb országos hálózat, amely a hazai gyártásban elkészült harmincöt első osztályú, prémium és bisztrószolgáltatást nyújtó kocsival lefedhető.

A járművek 2021-től napjainkig tartó fokozatos forgalomba állásával már négy, a nyári időszakban további egy vasúti fővonalra tért vissza hosszú idő után a fedélzeti vendéglátás:

  • Budapest–Miskolc–Nyíregyháza–Debrecen–Szolnok–Budapest,
  • Budapest–Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony,
  • Budapest–Kecskemét–Szeged,
  • Budapest–Dombóvár–Pécs,
  • nyáron Budapest–Székesfehérvár–Balatonfüred–Tapolca–Szombathely,
  • elő- és utószezonban Budapest–Székesfehérvár–Siófok–Fonyód–Keszthely.

A MÁV-Start először 2021 őszén állította forgalomba kiemelt intercity-vonalain az első- és prémium (1+) osztályú IC+-kocsikat. Az utasforgalmi próbaüzem egy pár kör-intercity-vonatban, az akkori Dália és Vércse IC-kben kezdődött, majd hamarosan további nyolc intercityben vált elérhetővé a prémium- és bisztrószolgáltatás a Budapest–Miskolc–Nyíregyháza–Debrecen–Szolnok–Budapest járatokon.

(fotók: MÁV)

  • 2021 decemberétől a szolgáltatást valamennyi kör-intercity-vonatra kiterjesztették.
  • 2022. február végétől a bisztrószolgáltatás kísérleti jelleggel megjelent néhány Budapest-Keleti–Győr–Csorna–Szombathely viszonylatú IC-ben is.
  • Tavaly a nyári menetrend életbelépésével elérhetővé vált a prémium- és bisztrószolgáltatás a Balaton északi partján közlekedő egyes Intercity-vonatokban is,
  • majd ősztől Szeged felé,
  • a decemberi menetrendváltástól pedig már Pécsre is utazhattunk prémium- és bisztrószolgáltatást nyújtó IC+-kocsival.
  • Idén a teljes szezon alatt is megtalálhatóak voltak ezek a járművek a Balaton körül.

A prémium szakasz 1. osztályú menetjeggyel, valamint 1990 forintos prémium helyjegy váltása mellett vehető igénybe. A prémiumszolgáltatás így a standard 1. osztályhoz képest csak kismértékben drágább, viszont még kényelmesebb utazást és további extra szolgáltatásokat is tartalmaz. A prémium osztályra (1+) helyet váltó utasok exkluzív környezetben, kényelmesen tágas ülésben és térben utazhatnak, ami egyaránt jó választás, ha kellemes kikapcsolódásra vágynak vagy menetközben dolgoznának, mert az üléseknek munkára vagy étkezésre is alkalmas kihajtható asztalai vannak. Az utasok a prémium helyjegy felmutatásával ajándék meleg italt (kávét, teát vagy forró csokoládét) választhatnak a kocsiban található Utasellátó bisztrószakaszban. Amennyiben pedig Budapest-Keleti pályaudvaron szállnak fel a vonatra, a járat indulása előtt első osztályú menetjegyük felmutatásával a 9. vágány mellett található Üzleti várótermet is igénybe vehetik, ahol az Utasellátó meghatározott kínálatából korlátlanul és díjmentesen fogyaszthatnak.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Nagyvasút Vasút

És mit adhat nekünk a Talgo?

T. H. F.   ·   2024.03.04. 16:35

Bár a kormány a minap második lépcsőben is tárgyalt a magyar vasúti közlekedés versenyképessége szempontjából létfontosságú járműbeszerzésekről és infrastruktúra-fejlesztésekről, egyelőre csak azt tűnik egyértelműnek: egyik esetben sem várhatók gyors megoldások.