5G-vezérlésű daruk fognak dolgozni az új fényeslitkei terminálon

iho   ·   2021.02.22. 15:00
camco_kapu

Csúcstechnológiájú automata rendszerrel követik majd nyomon az új intermodális létesítményre érkező összes járművet és rakományt.

Az ukrán–magyar határ közelében január óta épülő East-West Gate (EWG) terminált a legmodernebb technológiával szerelik fel: a világon elsőként 5G-technológia segítségével, távolról irányítják majd a terminál teljesen automata, egészen finom mozdulatokra is képes óriásdaruit, amelyeket a most megkötött megállapodás szerint az intermodális rakodási technológia vezető gyártója, az osztrák Künz szállít. A négy daruval évente akár egymillió húsz láb hosszú konténert (TEU) is lehet kezelni a vasúti nyomtávváltáson alapuló intermodális kombiterminálon, amely átadását követően Európa legnagyobb kapacitású ilyen létesítménye lesz, az Ázsiát Európával összekötő Új Selyemút egyik legnagyobb és legmodernebb technológiával felszerelt fontos logisztikai állomásaként. Szintén világszínvonalat képvisel a terminálon kiépülő, automata konténer- és jármű-nyomonkövető rendszer, amely a belga Camco Technologies megoldása.

A kombiterminál és darui elsősorban a normál és a széles nyomtávon közlekedő szerelvények áruinak villámgyors átrakodásában játszanak majd kulcsszerepet, emellett a közúti félpótkocsikat is át tudják majd rakodni vasútra, beleértve a nem daruzható szerelvényeket is.

A Camco csúcstechnológiát képviselő konténer- és jármű-nyomonkövető rendszerén felül 5G-vezérlésű daruk is dolgozni fognak az East-West Gate terminálon (grafikák: East-West Intermodális Logisztikai Zrt.)

A Künz három csúcstechnológiát képviselő, intermodális daruja (RMG) közül kettő rakodódaru lesz, egyoldalon használható konzollal, a harmadik, nagyobb daru mindkét oldalán használható konzolokkal készül. A nagyon magas szinten automatizált darukat az intermodális szállítás történetében először 5G-technológia segítségével vezérlik majd a terminál irányítóközpontjából, ezzel az East-West Gate lesz az első kombiterminál a világon, amely saját 5G-hálózatot használ belső kommunikációja és műszaki eszközeinek működtetése során. A Künz rendszerét 2021 év végéig helyezik üzembe.

A Freerider RTG konténeremelője a raktárterületet szolgálja ki. Az egészen finom mozdulatokra is képes daru teljesen megrakott konténereket is villámgyorsan át tud mozgatni bármely irányba. Mindegyik daru fel tudja emelni és át tudja rakodni az összes típusú konténert, továbbá alkalmasak közúti félpótkocsik és csereszekrények emelésére is. A daruk összesen évente akár egymillió konténer kezelésére is képes lesznek.

Az East-West Gate területén a beléptetés, valamint a konténerek nyomon követése is csúcstechnológiát fog képviselni. A tengeri és vasúti terminálok számára terminál-, kapu- és daruautomatizálási rendszereket fejlesztő Camco Technologies szállítja azt a rendszert, amely az összes vasúti kamion, félpótkocsi és konténer, valamint a vasúti szerelvényeken érkező rakomány útját folyamatosan nyomon követi a terminálra való belépéstől a kilépésig. A rendszer meggyorsítja a be- és kiléptetést, az áruátrakást, továbbá a terminálirányítást és a biztonságot is szolgálja. A kapukhoz és a darukra szerelt speciális kamerák valós időben követik a konténerek útját, tűéles képet mutatnak azok állapotáról, így azt is látják, hogy az adott rakomány sérülten érkezett-e, ezzel is segítve az esetleges panaszok kezelését. A hardvert és szoftvert egyaránt magában foglaló, komplexitását tekintve szinte egyedülálló megoldás teljesen összhangban működik majd a terminál saját irányítórendszerével. Ennek köszönhetően az ügyfelek valós időben követhetik nyomon, hogy éppen hol vannak a konténereik vagy járműveik.

A terminál a tesztidőszakot követően 2022 első negyedévében már éles üzembe fogadja a vasúti és intermodális forgalmat.

(X)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek