A 10 éves Zita esete a metróval
A muon.hu-n megjelent írás szerint a fő probléma az volt, hogy olyan erővel csukódott össze az ajtó, hogy szülei nem mertek belépni a kocsiba. A szülők megpróbálták a nyitó gombot nyomni, szóltak a BKK-s ügyelőnek is, hogy állítsák le a metrót, de nem történt semmi. Végül a Rákóczi téri állomáson az utasok odakísérték a kislányt a biztonsági emberhez, és megvárták, amíg az édesapa odaér. Senki nem sérült meg, nem történt komoly baj, de a kislány természetesen megijedt. Az apa visszament a gyerekkel a Kálvin térre, és azonnal kihívták a rendőrséget. Várakozás közben a BKK-s férfi megjegyezte: „ez már a nyolcadik eset a mai napon”.
Megkértük a BKV-t, mondjon véleményt az esetről.
"Az új metróállomások peronszélein található LED-es fénysávok már másodpercekkel előre jelzik a szerelvény közvetlen beérkezését. Az ajtók záródására a rendszer külön hangjelzéssel figyelmeztet, aminek – mind az utasok biztonsága és a menetrend tarthatósága érdekében – kiemelt jelentősége van egy automata metró esetében, hiszen ezt követően már nem szabad megkísérelni a felszállást, ellenkező esetben szükség van a járműkísérő beavatkozására.
Az utasforgalmi próbaüzem alatt – amelynek minimális időtartama hat hónap – a járművek járműkísérővel közlekednek. A járműkísérő legfontosabb feladata a vonat állomásba történő be-, illetve onnan történő kihaladásának, valamint az utascsere folyamatának a felügyelete. Veszély esetén vészfékezéssel, illetve az ajtók visszatartásával beavatkozik. Április végéig minden peronon peronügyeletes segíti az akadálymentes utascserét. Emellett megdupláztuk a diszpécserközpontban szolgálatot teljesítő menetirányítói, központi utasforgalmi diszpécseri és vonatfelügyeleti létszámot is.
A M4-es metró biztonságos, ahogy a többi vonal is. Az elmúlt hétvégén üzemkezdettől üzemzárásig folyamatos peronfelügyelői jelenlétet biztosítottunk minden állomáson, amelyet április végéig fenntartunk. A peronfelügyelők tájékoztatást adnak és elősegítik a folyamatos utascserét a kezdeti időszakban, ameddig az utasok széles köre megismeri az automata rendszer sajátosságait. A hangos utastájékoztatás is folyamatos volt a hétvégén.
A konkrét esettel kapcsolatban egyébként sajnálatunkat fejezzük ki. Ugyanakkor felhívjuk minden utasunk figyelmét, hogy az ajtók záródására felhívó figyelmeztető hang- és fényjelzés megszólalása, illetve működésbe lépése után ne lépjenek az ajtók közé, mert körülbelül három másodperc elteltével önműködően bezáródnak, minden további jelzés nélkül. Ez ugyanígy történik az M2-es metróvonal szerelvényei esetében is, ilyen jellegű eltérés nincs. Ezt meg kell szokniuk a közlekedőknek, azt gondoljuk ugyanakkor, hogy a hétvégén tapasztalt kezdeti érdeklődést követően hétköznapi használat mellett hasonló esetek már egyre kevésbé fognak előfordulni. Folyamatosan arra kérjük utasainkat, hogy a peron teljes hosszában minden szabad ajtót vegyenek igénybe a beszálláshoz.
A sajnálatos eset bekövetkezésekor – a hatalmas érdeklődés következtében – a mozgólépcsők közelében található peronrészen az utasok összezsúfolódtak, ezáltal akadályoztatva volt a ki- és beszállni szándékozók mozgása, miközben a peron eleje és vége üres volt, az ajtók szabadon álltak” – közölte a BBV sajtóosztálya.
* * *Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!