Megkezdődött a bontás és az állapotfelmérés a Flórián téri északi hídon
Látványos munkavégzéssel lépett második ütemébe a felüljárók felújítása: az északi hídon elindultak a marási és bontási munkák. Ezt követően részletes állapotfelmérés készül majd a híd pályalemezéről.
November 21-én, pénteken este teljesen lezárták a forgalom elől a Flórián téri északi hidat, három nappal később, hétfőn délelőtt pedig elindultak rajta a marási és bontási munkák: a nagygépek munkába lendültek, hogy 10–12 centiméteres vastagságban, teljes szélességben felmarják a régi aszfaltburkolatot. Ezt követően eltávolítják a vasbeton pályalemez vízszigetelését, valamint gépekkel megtisztítják a pályalemez felületét, előkészítve a további munkákat.
A marási és bontási munkák után válhatnak láthatóvá a vasbeton pályalemez esetleges hibái. A szakemberek – ugyanúgy, mint tavasszal a déli hídon – alaposan megvizsgálják a szerkezetet, részletes állapotfelmérést készítenek a híd pályalemezéről, és ha károsodásra utaló jeleket találnak, akkor felmérik azok mélységét és kiterjedését, valamint a pályalemez esetleges sószennyezettségét. Az eredmények ismeretében a legbiztonságosabb és a legmegfelelőbb műszaki megoldást fogják választani.
A déli hidat 2025. március 1-jén zárták le. Amikor eltávolították róla a pályaburkolatot, a vasbeton pályalemez és a kéregbeton olyan, előre nem várt hibái váltak láthatóvá, amelyek jelentős pluszmunkákat és a tervezettől nagymértékben eltérő műszaki beavatkozást tettek szükségessé. Ezek miatt változott a Flórián téri felüljárók felújításának az ütemezése. Feltételezhető, hogy a kivitelező az északi hídon is hasonló állapotokat tár fel.
A Flórián téri felüljárók felújításának második üteme is forgalomkorlátozásokkal jár. Az Árpád hídi lehajtó a budai hídfő után, a munkaterület mellett rövid szakaszon két sávra szűkül, ami jelentősen lassítja a haladást. Az Árpád hídon Pestről Budára közlekedőnek hosszabb menetidővel kell számolniuk.
Az Árpád híd és a Flórián téri csomópont áteresztőképessége Buda, illetve Észak-Buda felé kisebb, mint a felújítás első ütemében, ezért a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) azt tanácsolja a személy- és az egyéb gépjárművel közlekedőknek, hogy Pest felől lehetőleg kerüljék el az Árpád hidat, és másik hidat választva közelítsék meg az úti céljukat. Ezzel csökkenhet a Flórián tér és környékének forgalmi terhelése.
Továbbá a közlekedőket és az agglomerációból érkezőket vagy oda tartókat arra kérik, hogy ha lehetőségük van rá, a sűrített közösségi közlekedést, különösen a nagykapacitású kötöttpályás járatokat vegyék igénybe.
A közösségi közlekedést több módon is segíti a BKK, hogy minél többeknek nyújtson vonzó alternatívát az autóval szemben. Csúcsidőszakban sűrűbben jár az 1-es és 1A villamos, valamint a 34-es és a 106-os autóbusz, illetve legutóbb az Árpád hídon a Népfürdő utcától a Szentlélek tér megállóhelyig létesült ideiglenesen új buszsáv, hogy a Buda felé tartó autóbuszok haladását segítse.
A munkák előrehaladásáról és az aktuális forgalmi helyzetről a folyamatosan frissülő florianter.hu oldalon, valamint a BKK Info felületein lehet teljes körűen tájékozódni.
Írásunk a Budapesti Közlekedési Központ hivatalos kommünikéje alapján készült.
(Nyitóképünkön: megkezdődtek a Flórián téri északi híd felújítási munkálatai. Képek forrása: BKK)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!