Jövőre megkezdődik a Flórián téri felüljárók felújítása
A Budapesti Közlekedési Központ és a kivitelező KM Építő Kft. aláírta a Szentendrei utat és az Árpád hidat összekötő műtárgyak korszerűsítéséről szóló vállalkozási szerződést.
A Budapesti Közlekedési Központ és a kivitelező KM Építő Kft. aláírta a Szentendrei utat és az Árpád hidat összekötő műtárgyak korszerűsítéséről szóló vállalkozási szerződést.
Megbontottak egy újonnan létesített áthidalást a Budapest–Belgrád – onnan nézve: Belgrád–Budapest – vasútvonal építkezésénél, Kishegyes határában.
A Németország nyugati részén, a holland határig vezető, nagy forgalmú korridorvonalat most szeptember végéig zárták ki a forgalom elől.
Hétfőtől kezdődően a városközpont felé csak egy sávon lehet haladni a hídon. Az ellenkező irányban, a Dél-Pest felé vezető oldalon továbbra is mindkét sávot használhatják a közlekedők. A felmérésre azért van szükség, hogy a szakemberek pontosabb képet kapjanak a hetvenes években épült felüljáró állapotáról.
Az Y-híd, az új körforgalom és a Vörösmarty utca négysávossá bővítésével – valamint a kapcsolódó beruházások jövő tavaszi befejezésével – megszűnnek a környéken csúcsidőben jelentkező torlódások és egyszerűbbé válik a Tiszai pályaudvar megközelítése.
A vasút által eddig szétválasztott városrészeket összekötő műtárgy átadásával teljesen befejeződött a vasútállomás évek óta zajló korszerűsítése.
Az osztrák vasúttársaság 2025 végéig végig kétvágányúra bővíti és villamosítja is az úgynevezett Marchegger Ostbahn vonalat. A fejlesztéssel közel húsz perccel csökken majd a két főváros közötti menetidő.
Az eddigi szintbeni útátjárót felváltó létesítmény hídszerkezetének hossza közel 143 méter.
A kivitelező várhatóan május végéig beépíti az acélszerkezetű támaszokat, a nyár közepéig helyreállítja a sérült betonszerkezetek felületeit, azután elvégzi a felszerkezeten a javításokat, és az év végén visszaadja a hidat a forgalomnak.
A munkálatok Pécelen, Isaszegen, Gödöllőn és Aszódon is ütemterv szerint haladnak.
A munkálatok az egyik leglátványosabb szakaszban járnak: megkezdődött a Vörösmarty úti felüljáró elbontása.
A Köztársaság úti műtárgyat a Budapest–Hatvan vasútvonal korszerűsítésének részeként hozták létre.
Átadták a 338-as főút utolsó, közel nyolc kilométeres szakaszát is.
Az autópálya tizenkilences kilométerénél épülő felüljáró állványzatának bontása és a hídépítés befejező munkái miatt május 20-tól megváltozik a forgalmi rend.
Évek óta tudható, várható is volt, most a Főváros Közfejlesztések Tanácsa meghozta a döntést: el kell bontani a felüljárót.