Flórián tér: haladnak az északi híd bontási munkái és a szerkezeti vizsgálatok
A kivitelező szakemberei mindössze néhány nap alatt eltávolították az aszfalt pályaszerkezet rétegeit és elbontották a hídpálya szigetelését.
Folyamatosan és az előzetes ütemtervnek megfelelően zajlanak a munkák a Flórián téri felüljárók november 21-e óta lezárt északi hídján.
A kivitelező szakemberei eddig elsősorban bontási munkákat végeznek:
- a hídpálya teljes szélességében felmarták a régi aszfaltburkolatot és elszállítottak csaknem félezer köbméternyi mart aszfaltot;
- eltávolították a vasbeton pályalemez meglévő szigetelését;
- elkezdték az acél hídtartozékok elbontását és az elemek elszállítását.
Az ünnepi időszak előtt folytatódik az északi felüljárón a felszerkezethez kapcsolódó függesztett védőállványrendszer kiépítése, majd következik a hídszegélyek bontása. A kivitelező ehhez a korábbitól eltérő technológiát alkalmazna, ezért jelenleg próbabontást végez.
A karácsonyi és az újévi időszakban – a környéken élők nyugalmának érdekében – szünetelnek a munkák, azonban 2026. január 5-étől a téli időjárási körülmények között is elvégezhető feladatokkal folytatódik a felújítás.
A munkák fontos része a híd vasbeton pályalemezének részletes állapotfelmérése. Ennek célja, hogy a szakemberek a feltárt adatok alapján a lehető legbiztonságosabb és műszakilag legmegfelelőbb megoldást válasszák a felújításhoz. A bontási munkák előrehaladtával láthatóvá válnak a felszerkezet egyedi adottságai. A helyszíni és laboratóriumi vizsgálatok pontos képet adnak a vasbeton szerkezetekben lévő sókorrózió mértékéről.
A déli felüljárón a felújítás kezdetekor tapasztalt, a vártnál rosszabb műszaki állapotok – amelyek jelentős pluszmunkát és a tervezettnél jóval összetettebb műszaki beavatkozást igényeltek – arra ösztönzik a szakembereket, hogy a szokásosnál is nagyobb körültekintéssel végezzék el az állapotfelméréseket.
Nehezebb autóval az Árpád hídon Pestről Budára közlekedni
A Flórián téri felüljárók felújításának második üteme is forgalomkorlátozásokkal jár. Az Árpád hídi lehajtó a budai hídfő után, a munkaterület mellett rövid szakaszon két sávra szűkül, ami jelentősen lassítja a haladást. Az Árpád hídon Pestről Budára közlekedőknek hosszabb menetidővel kell számolniuk.
Az Árpád híd és a Flórián téri csomópont áteresztőképessége Buda, illetve Észak-Buda felé kisebb, mint a felújítás első ütemében, ezért a BKK azt tanácsolja a személy- és az egyéb gépjárművel közlekedőknek, hogy ha lehetőségük van rá, Pest felől kerüljék el az Árpád hidat, és másik hidat választva közelítsék meg az úti céljukat. Ezzel csökkenhet a Flórián tér és környékének forgalmi terhelése.
Vonzó alternatívát nyújt a közösségi közlekedés
A BKK kéri az arra közlekedőket és az agglomerációból érkezőket vagy oda tartókat, hogy ha lehetőségük van rá, a közösségi közlekedést, különösen a nagykapacitású kötöttpályás járatokat vegyék igénybe.
A közösségi közlekedést több módon is segíti a BKK, hogy minél többeknek nyújtson vonzó alternatívát az autóval szemben. Csúcsidőszakban sűrűbben jár az 1-es és az 1A villamos, valamint a 34-es és a 106-os autóbusz, illetve az Árpád hídon a Népfürdő utcától a Szentlélek tér megállóhelyig ideiglenesen új buszsáv létesült, hogy segítse a Buda felé tartó autóbuszok haladását.
A munkák előrehaladásáról és az aktuális forgalmi helyzetről a folyamatosan frissülő florianter.hu oldalon, valamint a BKK Info felületein lehet teljeskörűen tájékozódni.
Írásunk a BKK hivatalos közleménye alapján készült.
(Nyitóképünkön az átalakuló északi híd. Kép forrása: BKK)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!