A gyenge és a nehéz

Vörös Attila   ·   2012.10.17. 12:06
IMG_0059__121015_Moragy__M44406_M62228__400

Az 50. számú, Dombóvár–Bátaszék vasútvonalon hétfőn és szerdán közlekedik kiszolgáló tehervonat, már amikor igény híján nem mondják le. A hétfői menet Szekszárdra megy tovább, a szerdai pedig Pörbölyre. Idén a szekszárdi oldalban tolatós tehervonat tavasz óta csupán egyszer volt. Most hétfőn azonban megtört a jég, öt üres kocsit is a tolnai megyeszékhelyre adtak fel, hogy ott fával és ócskavassal rakják meg.

A Dombóvárról induló kiszolgáló tehervonatok elegytömege szinte mindig belefér a remot Dácsia vagy remot Bobó terhelésébe, így egész úton ugyanaz a gép viszi a kocsikat. Hétfőn Bátaszékre is feladtak 17, rakott köves kocsit, ezzel a vonattal a Bobó már nem birkózott volna meg a komoly emelkedőkkel a dombságot leküzdő bátaszéki vonalon, ezért egy Szergejt állítottak a vonat élére. A ködös, nyirkos időben még az M62-es is csak szolidan cammogott föl a szalatnaki emelkedőn, de végül is gond nélkül megérkezett Bátaszékre. (A zúzott követ egyébként várhatóan a Bátaszék és Baja közti pályafelújításnál használják majd föl.)

A Szergej azonban nem vihette tovább a szekszárdi vagonokat a 46-os vonalon, a hattengelyes gép csak külön pályamesteri engedéllyel teheti lábait a Bátaszék és Decs között borzalmas állapotú pályára. Ezért aztán Dombóvárról egy Bobót is hoztak a tolatóssal, ami gyorsan meg is fordult Szekszárdon az öt üres kocsival. A 46-os vonalról visszatérő mozdony aztán a 228-as Szergejjel és egy Bátaszéken fával megrakott vagonnal együtt tért vissza Dombóvárra.

Mórágy megállóhelyen tör előre a ködben a 228-as Szergej a kiszolgálómenettel

Kapcsolódó hírek