A holland–német határátmeneten is szolgáltathat a Start

iho/vasút   ·   2021.12.27. 15:00
keolis_flirt3

Ez a Start viszont nem az a Start: a Deutsche Bahn (DB) leányvállalata 2025 decemberétől közlekedtethet vonatokat Eindhoven és a németországi Hamm között.

A régió érintett tömegközlekedési hatóságai, a Rajna-Ruhr Közlekedési Szövetség (VRR) és a Westfalia-Lippe Helyi Közlekedési Vállalat (NWL) még 2020-ban írták ki a tendert az RE13 jelű, a Kaldenkirchen–Venlo szakaszt is használó Mass–Wupper Express viszonylat szolgáltatásainak ellátására. Habár a két hatóság együttműködik a holland infrastrukturális minisztériummal, valamint Hollandia Észak-Brabant és Limburg tartományaival, a holland hatóságokkal nem állnak partnerségben.

A Ruhr-térséget nagyobb városokkal, többek között Düsseldorffal összekötő, határátlépő szolgáltatás eredetileg a 2024. decemberi menetrendváltással indult volna el, mivel azonban a Stadler a koronavírus-pandémia miatt bevezetett különböző korlátozások okán csak késve tudja szállítani a megrendelt Flirt motorvonatokat, az interregionális szolgáltatás csak egy évvel később kezdődhet meg. A 2039 decemberéig érvényes szerződés évi 2,7 millió vonatkilométert foglal magába.

A személyszállítás a nemzetközi vasúti személyszállítás szabályai alapján fog zajlani. A megállapodás értelmében óránként és irányonként egy vonat fog közlekedni. Hollandia szabályozott piaccal rendelkezik, az Eindhoven–Venlo szakaszt a holland nemzeti vasút NS (Neederlandse Spoorwegen) üzemelteti a 2015–2025 közötti törzshálózati koncesszió értelmében, mely kizárólagos jogokat garantál az NS-nek a vasúti személyszállításra. A Start új szolgáltatása gyakorlatilag a jelenlegi Hamm–Venlo üzem, nyugati irányban Eindhovenig kibővítve.

A meglévő Hamm–Düsseldorf–Venlo regionális expresszvonati szolgáltatást a Keolis Deutschland nyújtja villamos Stadler Flirt motorvonatokkal, amik viszont csak 15 kilovolt 16,7 hertz váltakozó áramú felsővezetékes rendszerről tudnak közlekedni. Az eindhoveni bővítéshez 1500 volt egyenáramra is alkalmas járművek kellenek. Ehhez a Start olyan kétáramnemű Flirt3-asokat fog használni, mint amik már másik két holland–német határátmeneten is közlekednek – számol be az International Railway Journal.

(Nyitóképünk illusztráció, kép forrása: IRJ)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek