A közép-európai fuvarozók tartják mozgásban az uniós belső piacot
A közlekedésért felelős helyettes államtitkár ezt Brüsszelben, a Közlekedési Tanács ülésén nyilatkozta – áll a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium sajtóközleményében. Az ülésen a közúti fuvarozás szociális szempontjait vitatták meg.
A tagállamok között a bérekben és a szociális ellátásban meglevő különbségeket nem lehet tisztességtelen versenyként értelmezni – fejtette ki Becsey Zsolt –, a visegrádi országok közös álláspontja szerint nem akadályozható meg a közép-európai fuvarozók hozzáférése az uniós belső piachoz, mivel ezen államok fuvarozói tartják mozgásban azt.
A magyar delegáció határozottan ellenezte a munkavállalók kiküldetésével kapcsolatos irányelv kiterjesztését a nemzetközi közúti közlekedési ágazatra. A három és fél tonnát nem meghaladó járművekre vonatkozó irányelvet, amely a kabotázzsal, a vezetési- és pihenőidőkkel foglalkozik, határozottan ellenezte a hazai küldöttség, emellett felhívták a figyelmet az unión kívüli országokkal (főleg Törökország és Ukrajna) fenntartott közlekedési kapcsolatok megfelelő kezelésére is.
Az Európai Bizottság várhatóan 2017-ben megjelenő javaslata tartalmazza majd a közúti közlekedés szociális kérdéseit. A nyilvános konzultációt még az idén elindíthatják, a csomag elemeit 2016 elején dolgozzák ki. Becsey Zsolt szerint kizárólag körültekintő, megalapozott szabályalkotással kerülhetőek el a belső közlekedési piac működésére káros hatású intézkedések.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!