A tengeri szállítást is gátolja a koronavírus

iho/hajózás   ·   2020.04.03. 15:00
trieszt_kikoto0

A koronavírus-krízis komoly romboló hatással van a hajózási iparágra is, beleértve a konténerszállítást is. Mivel világszerte számos kikötőt lezártak, ezeken a helyeken a hajók sem tudnak kikötni, emiatt körülbelül harmincezer, hajókon dolgozó ember ragadt a nyílt vizeken.

A koronavírus miatt világszerte számos kikötő nem fogad hajókat, így a konténerszállítmányok, többek között létfontosságú élelmiszer-ellátmányok sem tudnak időben a céljukhoz érni (illusztráció)

A Nemzetközi Hajózási Kamara Kamara közel fél évszázada a tengerészetben dolgozó elnöke, Esben Poulsson ezeknek a dolgozóknak a sorsára hívta fel a figyelmet. Szerinte a helyzet egy ketyegő időzített bombához hasonló. Az ellátási láncok folyamatossága is óriási veszélyben van: többek között olyan alapvető fontosságú termékek, mint az élelmiszerek nem tudnak eljutni a céljukhoz. A már jól megszokott ellátási láncok nagyon hatékonyak, ha azonban valami megzavarja a folyamatot, ha egy összeköttetés megszakad, akkor hiány keletkezik az alapvető termékekből.

És ez csak egy pont a koronavírus-járvány által világszerte okozott problémák listáján – számol be a BBC.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.