A Volánbusz nyerte a szolgáltatási tendert?

iho   ·   2016.09.22. 11:15
00kicsi

Eldőlni látszik: szolgáltatást vásárol a főváros, nem autóbuszokat, és az agglomerációs járatokon – a mellékelt képen láthatjuk, hogy nemcsak ott – már tapasztalatot szerzett Volánbusz mindenesetre beszerez. A cég ugyanis úgy tud ajánlatot adni szolgáltatásra, ha a finanszírozás, sőt, a buszok megléte is megoldott. A megjelent közbeszerzés ugyanis száznyolcvan új, a BKK specifikációja szerinti, metrópótlásra is alkalmas (ez feltehetőleg a négy felszállóajtót, azaz a gyors utascserét takarja, a helyközi csuklósokon nincs szükség ennyire), csuklós autóbusz vásárlásáról szól. A megrendelt buszok közül százötven venne részt a forgalomban, de igen magas, harminc példányos lenne a tartalékállomány. Érdekes továbbá, hogy nem vásárlásról hanem lízingről lenne szó. A műszaki feltételek nem túl szigorúak, a közbeszerzés megjelenésétől visszafelé számított három éven belül mindösszesen legalább tíz eladott és/vagy lízingben értékesített járművet ír elő a gyártónak, de így is valószínűsíthető, hogy hazai gyártó nem nagyon rúg majd labdába.

A Volánbusz már bizonyított a BKK alvállalkozójaként, és nemcsak az agglomerációban<br>(fotó: Kemsei Zoltán)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Közút Autóbuszközlekedés

Ez a balkanyar most más volt, ünnepibb: újra lehetett fotózni egy negyvenöt évvel ezelőtt készült fotót Szegeden

iho/közút   ·   2024.04.29. 12:10

Az 5-ös vonalon a Bartók tér és Újszeged, Gyermekkórház között négy és fél évtizede indult el a trolibusz-közlekedés, elsőként a vidéki nagyvárosok között. Emlékjeggyel, emlékmatricával és egy emlékezetes szalagátvágós balkanyarral ünnepelte az évfordulót a Szegedi Közlekedési Társaság.