A Vossloh-tól vesz villamosokat az osztrák StH
A harmincmillió euró értékű megállapodás jelentős eredmény a Vossloh számára az osztrák vasúti piacon. A járművek létrehozásában lényeges szerepet kap a gyártó ausztriai üzemegysége is.
A Tramlink V3-as villamosok hajtási, elektronikai és vezérlési rendszereinek, valamint a légkondicionálás megtervezése és legyártása a Vossloh Kiepe Austria GmbH feladata. A német cég bécsi egysége felel továbbá a járművek karbantartásáért is, amely a szerződés szerint tizenhat évre szól. Az anyacég Vossloh Rail Vehicles spanyolországi, albuixechi egységében tervezik meg a Tramlinkek formavilágát, és ott is szerelik majd készre a járműveket.
Egy ötrészes Tramlink V3-as harminckét méter hosszú és 2,4 méter széles. Három forgóvázából kettő rendelkezik hajtással, a középső szabadon fut. A teljesen alacsony padlós szerelvényen 183 utas fér el.
A méteres nyomközű Tramlinkek mozgásáról a hajtott tengelyeken található négy, egyenként száz kilowatt teljesítményű villanymotor gondoskodik, amelyeket 600-750 Volt feszültségű egyenáram hajt meg. A mindkét végükön vezetőállással ellátott villamosok hetven kilométer per órás legnagyobb sebességre képesek.
Az StH a Vöcklamarkt–Attersee vonalon tervez használni három villamost, a többi nyolc jármű a kerámiáiról híres, felső-ausztriai Gmunden városának villamoshálózatán fog közlekedni, Ausztria legrégebbi és legrövidebb villamosvonalán a maga 2315 méteres hosszával, illetve a Gmunden és Vorchdorf között húzódó Traunseebahnon.
Az International Railway Journal értesülése szerint néhány éven belül a Gmunden városában található hézagot is be fogják foltozni, így a villamosok a gmundeni pályaudvartól a városon át elérhetik majd a Traunseebahn vonalát is, így megszűnik a kuriózumnak számító pár megállós villamosüzem.
Az első Tramlinket a tervek szerint 2015 végén kell leszállítani a Vossloh-nak – írja a Global Rail News.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!