Autópályává fejlesztették az M70-est

iho/közút   ·   2019.12.13. 15:00
400px_m70

A fejlesztés keretében a Letenye és Tornyiszentmiklós között már eddig is meglévő, kétszer egy forgalmi sávos gyorsforgalmi utat 10,1 kilométer hosszan bővítették ki kétszer két sávosra, burkolt üzemi- és leállósáv kiépítésével. A sztrádán százharminc kilométer per órás sebességgel haladhatnak az autósok, így gyorsabban, akadálymentesen és biztonságosabban érhetik el a szlovén határt. A beruházás árvízvédelmi szempontból is jelentős, mivel hosszabb távon megvalósul Murarátka település környezetében az emberi, természeti és épített környezet megóvása, nő az árvízvédelem hatékonysága.

Kétszer egy sávos autóútból kétszer két sávos autópályává fejlesztették az M70-es Letenye és Tornyiszentmiklós közötti tíz kilométeres szakaszát (fotó: MTI/Varga György)

A projekt során kilencszázötven méter hosszon fejlesztették a Letenye-öblözet töltését – ez a Mura-folyó elsőrendű árvízvédelmi töltésszakasza –, megerősítették a burkolatot a muraszemenyei csomópont környezetében, továbbá átépítették a csörnyeföldi egyszerű pihenőhely ki- és behajtó ágát, valamint cserélték a kopóréteget az autópályához való csatlakozási pontok között. Ezeken felül megépültek a Tornyiszentmiklósi Kerka-pihenőhely megnyitásához szükséges közművek és épületek, valamint a tornyiszentmiklósi csomópont lehajtó „C” ág gyorsítósávja is. Öt új híd is épült: kettő vadátjárónál, egy a Mura-holtág felett, egy a murarátkai Béke utcánál, valamint egy a Mura árterénél. Négy új, három méter átmérőjű csőhídat is létrehoztak a Juliánhegyi-ároknál, a Mura-holtágnál és a Csörnyeföldi-pataknál.

A fejlesztésnek köszönhetően gyorsabban és biztonságosabban lehet közlekedni Szlovénia felé (fotók: NIF Zrt.)

Az átadást megelőzően a tizenöt éve működő, nagykanizsai székhelyű Termál Út Kis-Balaton Kerékpáros Egyesület (Teker Egyesület) avatta fel közös kerékpározással az új út egy részét, ezzel is felhívva a figyelmet a kerékpáros turizmus népszerűsítésére, az egészséges életmódra nevelésre. A bringások egyedi tervezésű rózsaszínű mezt viseltek, amely a több mint százéves múltra visszatekintő Giro d’Italia olasz országúti kerékpáros körverseny színe. A verseny első három szakaszát 2020-ban Magyarországon rendezik meg, a harmadik szakasz befutóhelyszíne Nagykanizsa lesz.

Az átadáskor elhangzott: 2019-ben minden eddiginél több pénzt, 566 milliárd forintot fordítottak a közúti közlekedés fejlesztésére. A szakminisztérium kiemelt célja, hogy a ma még csak kétsávos főutakon elérhető megyei jogú városokat és kiemelt gazdasági területeket bekapcsolják a gyorsforgalmi úthálózatba, az autópályák és autóutak pedig, ahol lehet, mindenütt elérjék az országhatárokat. A Zala megyében átadott útfejlesztésnek köszönhetően jelentősen lerövidült a menetidő Tornyiszentmiklós és Letenye között.

A nettó 16,7 milliárd forint értékű fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) megbízásából, uniós és hazai forrás felhasználásával, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósult meg, a kivitelező a Colas Út Zrt. és az EuroAszfalt Kft. volt.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közút Zöldút Logisztika Szállítmányozás Haszonjármű Alternatív hajtás

Duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a DHL a Hungaroringre, a Forma–1-es hétvégére

iho   ·   2024.07.18. 19:05

Az idei szezonban a bioüzemanyaggal üzemelő kamionok száma több mint kétszeresére, összesen harminchét kamionra nőtt az európai szakaszon. Minden egyes kamion átlagosan nyolcvanhárom százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a dízelüzemű társaikhoz képest.