Az Alstom nyert a Trenitalia motorvonat-tenderén

iho/vasút   ·   2012.12.19. 18:00
400px_alstom_coradia

A napokban aláírt megállapodás egy további húsz szerelvényre szóló opciót is tartalmaz. Az első Coradia motorvonatokat egy évvel a szerződés aláírását követően veheti át a Trenitalia. Az új járműveket számos vonalon szeretnék használni; elsősorban Abruzzo, Calabria, Lombardia, Marche, Umbria, Veneto és Lazio tartományokban, utóbbinál Róma Termini pályaudvara és a Fiumicino repülőtér közötti ingajáratokként.

A 82 méter hosszú, ötrészes Coradia Meridianok 292 ülőhelyet kínálnak az utasoknak, és maximum 160 kilométer per órás sebességgel suhanhatnak. Utascserénél az alacsonypadlós kialakítású betétkocsik ajtajainál beépített rámpák segítenek a szerelvény és a peron közötti esetleges rés áthidalásában. Minden szerelvénynek két forgóváza hajtott.

Egy ötrészes Alstom Coradia Meridian a lombardiai Tiranóban<br>(fotó: Herbert Graf)

A Coradia Meridianok fejlesztését, a gyártási folyamat jelentős részét, valamint a szerelvények tesztelését is az Alstom saviglianoi üzeme végzi, a trakcionális részegységek Sesto San Giovanniból, a fedélzeti vonatbefolyásoló berendezések pedig Bolognából érkeznek. Az Alstom Transport elnöke úgy véli, a megállapodás ismételten bizonyítja az Alstom helyi szakértelmébe és naprakész technológiájába vetett bizalmat, mivel a Trenitalia már többször választotta a francia gyártót – számol be a Railway Gazette.

A hetven motorvonat része a Tranitalia hárommilliárd eurós fejlesztési programjának, amiben 350 emeletes személykocsi, valamint 150 mozdony beszerzése is szerepel.

Az ötrészes Coradia Meridian motorvonatokból idén júniusban a lombardiai régióban tevékenykedő Trenord is rendelt tíz szerelvényt 67 millió euró értékben, és nem sokkal azelőtt is vettek az Alstomtól tizennégy szerelvényt, Milánó Malpensa repterének kiszolgálására.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

ERFA: új megközelítés kell az ERTMS bevezetéséhez!

iho/vasút   ·   2025.02.19. 12:00

Az Európai Vasúti Fuvarozási Szövetség arra figyelmeztet: az előírások változásai, az egyes országok eltérései és a vasúti üzemeltetők üzleti szempontjainak hiánya miatt az Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszer elveszítheti eredeti célját, az átjárhatóság javítását.