Az Egyesült Királyságban terjeszkedik a CargoBeamer
A szállítmányozási cég a Csatorna-alagutat üzemeltető Eurotunnellel partnerségben teszi lehetővé a kísérő nélküli félpótkocsik Calais-tól Ashfordba vonaton történő szállítását.
Az Eurotunnel szeptember 18-án indította el a kísérő nélküli félpótkocsik szállítását a calais-i és a folkestone-i terminálok között; a cég a két helyszín között már régóta fuvaroz teljes kamionokat, melyek az egyik ponton fel-, a másikon pedig legördülhetnek a vasúti szerelvényekről. A két vállalat szerint a lépés részben megoldja a jelenleg fennálló kamionsofőr-hiányt, ezen felül a modális váltást is ösztönzi, csökkenti a kibocsátást, továbbá enyhíti az autópályák zsúfoltságát is.
Az első angliai szolgáltatás a CargoBeamer idén év elején elindított Perpignan–Calais útvonalának meghosszabbítása. Az Eurotunnel anyacége, a Getlink szerint az ashfordi kapcsolat logikus lépés volt a La Manche és a Földközi-tenger közötti intermodális hálózat fejlesztésében.
A következő fuvarra sem kell sokat várni: október elején indul az észak-olaszországi Domodossolát Calais-val összekötő, új CargoBeamer-szolgáltatás, mely szintén lehetővé teszi majd a félpótkocsik Ashfordba történő továbbfuvarozását. Az Eurotunnnel célja az volt, hogy a piac fejlődésével egész vonatokat lehessen tovább vinni a Csatorna-alagúton, majd a továbbiakban akár egészen az Egyesült Királysági desztinációjukig.
A két cég úgy véli, a közös vállalkozással kiegészítik egymás szakértelmét. A Getlink tisztában van a határokon átnyúló fuvarozással, míg leányvállalata, az Europorte a gördülőállomány karbantartása terén rendelkezik tapasztalattal.
A lipcsei központú CargoBeamer vasúti kocsikat, átrakóterminálokat és logisztikai szoftvereket biztosít, melyek által a szabványos kamion-félpótkocsiknak körülbelül nyolcvan százalékát módosítás nélkül lehet vasúton szállítani. A cég 2015-ben indította el első útvonalát a német–holland határ közelében található Kaldenkirchen és az olaszországi Domodossola között, majd idén az éven két további fuvart is életre hívott: a hetente háromszor igénybe vehető Duisburg–Poznań járatot, valamint a hetente négyszer közlekedő Calais–Perpignan szolgáltatást.
A CargoBeamernél úgy vélik, az együttműködés döntő fontosságú lépés a vállalat nemrégiben Calais-ben megnyitott termináljának új kapcsolatai számára. A kontinentális Európának és az Egyesült Királyságnak a környezetbarát vasút által történő összekötése lényeges fontosságú ahhoz, hogy a logisztikai ipar elérje egyik kitűzött célját, vagyis hogy csökkentse a karbonlábnyomát – számol be a Railway Gazette.
(Nyitókép forrása: Railway Gazette)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!