Az éjszakai tilalom árnyékolta be a pályaavatást

iho/repülés   ·   2011.10.21. 17:38
am_mg_8723_cimkep

Angela Merkel kancellár különgépe volt az első, amely leszállhatott a frankfurti repülőtér új pályáján. Az avatási ünnepséggel üzembe lépett a 2800 méteres beton, amelytől a legnagyobb német légikikötő forgalmának ugrásszerű növekedését remélik a repteret kezelő Fraport vezetői.

Az ünnepségen a Fraport AG igazgatótanácsának elnöke, dr. Stefan Schulte Németország egyik legnagyobb infrastrukturális beruházásaként jellemezte az északnyugati pályát, ami egyfelől a nemzetközi légi közlekedési iparágnak nyújt új növekedési esélyeket, másfelől az utasoknak több járatot és nagyobb pontosságot, minőségi szolgáltatásokat.

Az első leszálló gép a kancellár Airbusa volt <br>(fotók: Fraport)

A reptér jelentőségét a Fraport főnöke nem annyira számokkal jellemezte, hanem azzal, hogy Németország nemzetközi légiforgalmának kétharmada Frankfurton keresztül zajliik, ez a reptér kapu a világ számára Németország és a német gazdaság felé. Mivel ezt a funkciót más német légikikötő nem képes átvenni, ezért olyan fontos lépés Frankfurt bővítése – hangsúlyozta Schulte. Rögtön ezután azonban a megfelelő jogi környezetről beszélt, amely a reptér normális működéséhez szükséges, például hogy egy A380-as is felszállhasson, akár egy perccel este 11 után, ha késik a járata.

Átadási csoportkép pályaképpel

Az igazgatótanács elnöke beszéde nagyobbik részében nyíltan támadta a tartományi bíróságnak azt a döntését, ami valóban beárnyékolja az új pálya feletti örömet, vagyis a teljes éjszakai repülési tilalmat. Kitért Schulte arra is, mekkora jelentősége van a gazdaság fejlődése, a globális munkamegosztás szempontjából annak a teherfuvarozási tevékenységnek, amelyet szintén ellehetetlenít az éjszakai tilalom.  A Fraport vezetője beszédében a lipcsei szövetségi bíróságtól gyors ítéletet kért, amely figyelembe veszi a zaj érintette régió és a világszerte működő légitársaságok érdekeit egyaránt. Hangsúlyozta a repülőtér felelősségét a zajártalom kiküszöbölésében, de egyben azt javasolta, hogy a vitát az egyeztető fórumokra tereljék, a reptér és a környező lakosság, a társadalom és a légiipar közti konfliktusok megoldása érdekében.

A friss légi fotón jól látszik felül az új pálya és a két nagy guruló, ami átvezeti a gépeket a sztráda és a vasút felett a terminálokhoz; alul a déli cargoközpont épül az egykori amerikai bázis helyén

Kapcsolódó hírek