Az első lépés

iho   ·   2015.10.15. 20:20

A kelet-európai vasutak közül Magyarországon mérhető először egzakt módon a vontatási energiafogyasztás. A rendszer bevezetéséről szóló megállapodást az Innorail 2015 nemzetközi vasúti konferencián írták alá az érdekelt felek.

A képen balról jobbra: Urvald Krisztián; Harald Jony; Kozák Éva; Dr. Johann Pluy; Dr. Rónai Péter; Kristina Wildner; Martin Pollhammer<br>(képek: Vörös Attila)

Az ÖBB Infra és a MÁV Zrt. pályaműködtetési szervezete között létrejött szerződés révén a korábbi, fajlagos elszámolás helyett immár hiteles, mért érték alapján számított fogyasztási adatok állnak a magyar vasúttársaság rendelkezésére. Az ÖBB által kifejlesztett berendezés, az úgynevezett „railway box” egyelőre még csak a Rail Cargo Hungaria és az LTE néhány mozdonyán jut fontos szerephez, míg a MÁV-Start, az MMV, a Floyd és az RTS (és még folytathatnánk a sort) gépein a tesztelése folyik. A rendszer tehát nem terjed ki az egész hálózatra, de a MÁV Pályavasút részéről nincs akadálya a bővítésének.

Így néz ki egy Railway Box

Az infrastruktúra működtető vasúttársaságok közötti szerződés gyakorlatilag egy adatkapcsolati megállapodást takar – az osztrák fél folyamatosan adja át a magyar hálózaton mért adatokat a MÁV-nak. A tesztfázis lezárulta, valamint az adatok feldolgozása és értékelése után január elsejétől indul az „éles üzem”.

* * *

Indóház Online – Hivatlan oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a holdon, a síneken vagy a sínek mellett, a tűzön vagy a vízen történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Nagyvasút Vasút

Jön a DAC, megszaladnak a vasútvállalati kiadások

iho/vasút   ·   2024.05.05. 15:00

A Digital Automatic Coupling európai bevezetését sürgető német nyelvű országok közlekedési miniszterei „Jön a DAC!” jeligére közös nyilatkozatot írtak alá, ezzel is jelezve elkötelezettségüket a vasúti teherszállításban a digitális automata csatlás gyors bevezetése és közös finanszírozása iránt.